rätt foder?

Z

Zacke

Jag har ingen aning om hur man räknar ut foderstater, och vet därför inte om jag ger rätt mängder foder till min ponny. :confused:

Han är 13 år, d-ponny rids varje dag i olika teränger. Han får ca 7kg hö, 2,5 dl betfor, ca 1,5 liter havre lösa b-och d vitaminer, några morötter och äpplen per dag och han verkar må bra och är pigg och busig, men nu när jag har läst om foder börjar jag fundera på om han får det han behöver.

Finns det naturliga sätt att ge vitamin och mineraltillskott som är billigare än att köpa koncentrerade produkter?

Väldigt tacksam för alla tips och råd, vill ju det bästa för pållen! :)
 
Sv: rätt foder?

Ett standardsvar: Analys på grovfodret, annars vet man inte vad man ger. Sen kan man göra en foderstat.
 
Sv: rätt foder?

okej och då kommer följdfrågan :D hur/vad/vart analyserar man grovfodret? :confused:
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 451
Senast: Irival
·
Foder & Strö Finns det något foder UTAN vete, betfibrer, majs,korn, havre? (utom olja och lusern som redan ges) Behöver ge mer kalorier. Har ett...
Svar
10
· Visningar
1 443
Hästmänniskan Vad kan man ta för att låna ut en välutbildad d ponny på 18 år på foder? Vad är rimliga krav att ställa? Vi vill gärna att hästen står...
Svar
14
· Visningar
1 583
Hästvård Hej ! Jag har en tanke om min ponnys kraftfoder. I dagsläget äter hon såhär: Morgon 2kg Hösilage + 0,5 kg FC avel ( stall ägarens ända...
2
Svar
22
· Visningar
2 057

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp