Rådjurssjukdomar ---> häst

Karolajna

Trådstartare
Vi har väldigt mycket rådjur vid stallet i år.
Stora är dom också. Dom gör små vägar överallt och har autobahn genom hästarnas hagar.

Det jag funderat över ett tag nu är om rådjur kan tänkas bära på sjukdomar som i sin tur kan överföras till häst?
Tänker då speciellt ngn sorts hud/pälssjukdom eller ngt svampaktigt?

Ngn som vet?

Sv: Rådjurssjukdomar ---> häst

Jo fast... Jag bor i Jämtland och här det snö och minusgrader.
Känns inte riktigt som fästingarna krypit fram än. Jag har iofs aldrig ens sett en fästing här uppe. Men vet att det finns, dock mest runt Storsjön och jag bor inte i närheten av den så...

Sv: Rådjurssjukdomar ---> häst

Vi har mängder med rådjur i våra trakter. Allt som oftast betar de i hästarnas sommarhagar...

Vad jag vet är fästingar det enda smittsamma de bär på, men desto mer av dem istället.

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 597
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 169
Senast: Kilauea
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 253
Senast: skiesabove
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så...
2
Svar
36
· Visningar
3 155

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka