Rådjurs/hjortskinn

S

salander

Skulle det kunna fungera lika bra som renskinn? Eller vad är skillnaden egentligen?

Sv: Rådjurs/hjortskinn

Det är rätt stor skillnad. Renskinnets täckhår består av också av "luftkuddar" som ger den en överlägsen förmåga att hålla kylan borta. Det senare är det vi , som rider har glädje av som tryckavlastande pad. Rådjursskinn är mkt kortare i pälsen och har inte samma tryckavlastande förmåga. Har inte samma fina luftcirkulation heller. Hårar också mer om de inte är fint beredda. Hjortskinn har jag ingen erfarenhet av.

Sv: Rådjurs/hjortskinn

Hej fallon,
tack för svar.
Då kör vi på renskinn i stället.

Liknande trådar

Tävling Vad använder ni för nummerlappar på tävling? Jag har hittills haft enkla fyrkantiga i plast och sytt fast fästet för kardborrband på...
Svar
9
· Visningar
415
Senast: Blyger
·
Fritid Tydligen går det numera att köpa löprundor för att kunna få en bra statistik i till exempel appen Strava och visa upp. S.k...
2
Svar
28
· Visningar
1 813
Senast: Mineur
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 592
Senast: Rugge
·
Skola & Jobb En kollega till mig började jobba i våras och det funkar inte bra. Personen har helt enkelt för många skador på bussarna och nu är det...
Svar
10
· Visningar
637
Senast: Tuvstarr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka