Rådgivande bedömningar (halvblod)

Cat_and_rat

Trådstartare
Nu ligger listorna på de anmälda hingstarna ute på ASVHs hemsida.
Till Jälla är bl a Myntas 2.5årige lillebror Muskot, dvs e.Robin Z -Utrillo - Toreador, anmäld. En 2.5åring e.Mon Dieu (vad är den för ngt ?) - Karon - Magnet (de klingar bra i mina öron) är oxå anmäld dit (plus div andra förstås).
Till Bollerup är (till min glädje) bl a en 2.5åring e.Saigon - Hertigen - Krevad och en e.San Quintero xx - Eloge - Galant anmälda.

Sv: Rådgivande bedömningar (halvblod)

Mon Dieu är e Michelangelo-Donnerhall och var premiehingst i Oldenburg 2001 och köptes då av stuteri Vorwerk (som nu har sålt honom). Mamman som är trakehner har Elit och förbundspremie i Tyskland och har bl a lämnat en GP-häst. MYCKET spännande blod i den här alltså men är det ett hingstämne är det väl tveksamt om en svensk köpare kan komma över den innan hingstägaren eller någon annan hingstfölsuppköpare i Tyskland gjort det.

Senast ändrad av en moderator:

Tack för det snabba svaret...och hingsten är mkt intressant - på pappret än så länge - det är ju lång väg till godkännande.
Varje år får man lite förhoppningar om lite "nytt" eller "udda" blod, tyvärr brukar det sällan nå enda fram...

Senast ändrad:

Min lilla gullponke är också anmäld till Jälla (jag är uppf) :love:. Don Camillo. Måste kolla om det finns fler intressantingar!

Håller med dig om Aragorn (e:Saigon)! Har ett sto som är halvsyster till honom, alltså samma mamma :) (det är hon på användarbilden)! Dessutom gick en helbror till honom etta på sin fölvisning i år. Mödernet har också lämnat bra avkommor och har tre ELIT-ston på raken. Håller tummarna för honom!

Hälsningar Monika

Senast ändrad:

Någon mer som hittar något intressant bland de anmälda unghingstarna...fler intressanta mödernen ?

Tycker en är jätte intressant i Jälla :rofl:

Är nämligen uppfödare till den efter Nactus.

Lill / Stall Nöbbeled

Är det någon som var och tittade på Jälla idag och kan rapportera ?
Sett något fint ?

Bedömningen håller på för fullt.... Min uppfödning håller nog som bäst på och rids nu tror jag....

Väntar ivrigt på bedömningarna

Lill / Stall Nöbbeled

Jag också :bump:

Skulle gärna åkt dit om jag haft möjlighet, men kunde inte :mad:

imorgon lördag visas en helbror till mitt sto i jälla!
han är efter fellini-donaumonarch -om någon ser/hör något vore det intressant att få höra!!

Hade tyvärr inte heller möjlighet att åka dit men vet i alla fall att en bekants uppfödning, 3,5 år e. Master-Kaliber-Kew Gardens xx blev rekommenderad till bruksprov i vår.

Jättekul för dem! :)

Trevlig stam :)

Det skulle väl vara en Fille - Cortez också? Den hade jag gärna sett!

Jag hade också täkt åka och titta men tiden rann iväg, nästan skämmas för att jag kört förbi Jälla två gånger idag utan att stanna och kolla, men hade häst i släpet båda gångerna..

Vad kul att den rekomenderades vidare, du kan väl gratulera från mig också om du springer på AL:)

belize skrev:
en bekants uppfödning, 3,5 år e. Master-Kaliber-Kew Gardens xx blev rekommenderad till bruksprov i vår.

Det råkar inte vara Matteus eller Markus? *känner vagt igen härstamningen*

Lär vara Matteus, Markus går i hagen o har det bra o väntar på att bli min :banana:

kul att få en hingst rekommenderad!
ingen som såg kaersvangs cosmo (1,5 årig dansk)?
är nyfiken på rådgivningen av "släktingen"!

belize skrev:
Hade tyvärr inte heller möjlighet att åka dit men vet i alla fall att en bekants uppfödning, 3,5 år e. Master-Kaliber-Kew Gardens xx blev rekommenderad till bruksprov i vår.

Jättekul för dem! :)

Och jag känner dem som köpte honom.
Vad kul att han blev rek vidare.

Tummehållningen gjorde susen!! :rofl:

Nactorn blev rekommenderad till bruksprov och jag blev jätteglad. :banana:

De kommenterade hans brister men påpekade att de goda sidorna hade övertaget. Det som jag tyckte var roligt var att de kommenterade hans stam på detta sättet "Gedigen svensk sporthärstamning".

Nu kan jag bara hoppas att hans utveckling fortsätter på samma sätt samt att hans nya ägare vill ha kvar honom som hingst och tar fram honom till bruksprovet antingen 2006 eller 2007.

Lill / Stall Nöbbeled

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • B12brist?

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Tillbaka