Rådgivande bedömning av fullblodsston

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Texaz
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 753

Texaz

Trådstartare
Skulle vilja veta hur man får tag i information om rådgivande bedömningar, skulle vilja visa två ston men vet inte riktigt vart jag ska vända mig:confused:....

Har letat ASVH:s sida men hittar inte vart man visar dem. Någon som kan hjälpa mig med info???

Sv: Rådgivande bedömning av fullblodsston

Skulle vilja veta hur man får tag i information om rådgivande bedömningar, skulle vilja visa två ston men vet inte riktigt vart jag ska vända mig:confused:....

Har letat ASVH:s sida men hittar inte vart man visar dem. Någon som kan hjälpa mig med info???
Rådgivande bedömning är endast för hingstar. Vad är det du vill ha hjälp med? Du skriver att du vill visa två fullblodsston men inte i vilket syfte?

ASVH har lagt ut detta på de lokala avelsföreningarna. Hör av dig dit.
Förhoppningsvis kan de anordna något i samband med något annat evenemang.
Jag har inte hört att det arrangerats någonstans än. Någon annan som vet?

Om du vill visa din häst för någon och få en exteriörbedömning, så kan du ju anmäla dig till sommarpremiering. Det brukar vara hushållningssällskapet som anordnar dessa.

Aha, så det blir till att vänta till sensommaren då...

Hmm, får hoppas att det löser sig med betäckningstid och så då... Skulle vilja ha en bedömning nu då tanken är att avla på dessa fröknar och kunde vara kul med en objektiv bedömning

De ska användas i aveln, OK så det kallas alltså inte rådgivande bedömning för ston, kan ju förklara varför jag inte hittade någon info hos det lokala sällskapet

Ja det var väl det jag tyckte, var den sidan jag kollade på!!!;)

Men VAR kan man få den bedömningen??? Och exteriörbedömning, görs det på alla sommarpremieringar?

Det info jag fick på ASVH s avelskonferens var att det ska arrangeras av de lokala avelsföreningarna. Premiering = exteriörbedömning. Stoet får klass I, II eller III beroende på poängen.

OK tack!!! Då får jag kolla när premieringarna är då!

Tyvärr är det nog så, för de lokala avelsföreningarna verkar inte vara på alerten gällande detta med rådgivande bedömning.

Ju större efterfrågan det blir efter det - ju mera intresse från lokala föreningar att anordna det hela skulle jag tro:)

Här nere har de funderingar över att ta med det vid fölmönstringarna om jag inte fattat det hela fel.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag är dels lite trött på förlovningsringen jag har, och ska dessutom förhoppningsvis gifta mig snart, så det börjar bli dags att leta...
Svar
9
· Visningar
593
Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 574
Senast: KesoNeso
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 381
Senast: Sasse
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
4 075
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka