Ja, mina knän mår inte alls bra sedan lilla dottern kom. Jag antar att de är en kombination av allt bärande på henne, bärande på extra vikt och mindre ergonomiskt krypande/upp och ner från golv/lyft. Nu strålar det ovanför knäskålarna när jag ska resa mig ur soffan eller komma upp från golvet. Jag antar att det är någon form av överbelastning, och problemet med att ha barn är ju att det inte finns tillräcklig vila i sikte för knän att läka. Hon kommer bara bli tyngre och mer aktiv, och jag måste orka detta. Jag försöker försiktigt träna upp knäna men det är svårt när de redan gör ont.
Just nu är jag inte supertaggad på att söka vård utan ska börja med att prata med PT och sjukgymnast som finns i familjen. Vi är dessutom på semester så OM jag ska gå till någon så blir det först i slutet av augusti.
Men, fram tills dess, har ni några goda råd på vägen? Finns det något stöd att köpa till knäna? Tips på snälla övningar? Någon med liknande erfarenhet?
Just nu är jag inte supertaggad på att söka vård utan ska börja med att prata med PT och sjukgymnast som finns i familjen. Vi är dessutom på semester så OM jag ska gå till någon så blir det först i slutet av augusti.
Men, fram tills dess, har ni några goda råd på vägen? Finns det något stöd att köpa till knäna? Tips på snälla övningar? Någon med liknande erfarenhet?