Rädda en ensam liten bukare

Hej LV!
Läste tråden igår men hade inte tid att svara riktigt. Jag är en kvälls-/nattgrubblare. Inte alltid, men ibland och när det väl händer går det alltid över styr. Jag har i nio fall av tio löst det med att vända mig om i sängen. Alltså lägga huvudet där fötterna brukar vara. Kanske låter konstigt, men värt att testa :-)

I övrigt: lycka till med allt! Ibland är det svårt att tro det, men det mesta löser sig.

Peppkram!
Tack!

Att vända sig om låter ju ändå som en väldigt simpel grej som kan vara värd att testa :)
 
Återuppväcker tråden lite och delar med mig av några tips, antar att allas sömnproblem inte är lösta.

Jag brukar skriva ner tankar som tar mycket plats, "tar tag med det imorgon", och sen fokuserar jag på att andas! Väldigt effektivt då jag har en tendens att gå ner mig helt i tankarna. Bara fokus på luft som går in och ut genom mun och näsa, kopplar oftast bort tankarna helt :D lugna djupa andetag funkar bäst :up:
 
Jag fick ned temperaturen i min lägenhet i natt, samt drack teet "Kvällsro" innan jag gick och lade mig. Sov som en sten i 14 timmar O_o

Just att ha svalt i rummet tycker jag är jätteviktigt för god sömn! Jag har gärna ett lite varmare täcke och så svalt i rummet - då sover jag som bäst :)! När det är riktigt kallt på vintrarna har vi inte mer än 13-14 grader i sovrummet (på ovanvåningen och dåligt med element) ibland. Det kan låta hemskt, men det är faktiskt jätteskönt att få gosa ner sig då under ett riktigt varmt täcke :)!
 
Just att ha svalt i rummet tycker jag är jätteviktigt för god sömn! Jag har gärna ett lite varmare täcke och så svalt i rummet - då sover jag som bäst :)! När det är riktigt kallt på vintrarna har vi inte mer än 13-14 grader i sovrummet (på ovanvåningen och dåligt med element) ibland. Det kan låta hemskt, men det är faktiskt jätteskönt att få gosa ner sig då under ett riktigt varmt täcke :)!
Då står vi på samma sida! Jag har ett jättestort fönster = det blir svalt och skönt på vintern, men varmt som ett växthus på sommaren... Nu lyckades jag ÄNTLIGEN få ned temperaturen och det var så underbart!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp