Rädd Katt!

verrdogan

Trådstartare
Jag adopterade för ca 7mån (kanske mer) en katt från ett djurhem.
Hon blev hittad ute bland bilar utanför ett ålderdomshem. Hon va jätte pratglad å mysig då.
Men nuhär hemma så gömmer hon sej så fort som de kommer främlingar och är nästan bara framme när de är mat på G.
Mot mej är hon jätte mysig å go på alla sätt å vis. Men jag får inte bära på henne och hon har aldrig kommit å laggt sej i mitt knä. Men på hennes villkor så vill hon kela järnet och pratar å älskar att bli kliad på magen.
Är hon rädd eller bara väldigt reserverad? Tycker ju synd om henne när hon alltid ska gömma sej.

Kan ju säga att hon är inne katt (hon vägrar att gå ut)
Va kan ha hänt henne? Och va ska jag göra med henne?

Sv: Rädd Katt!

Har du ofta gäster?
Kanske något påminner henne om det förflutna. Hon kanske är rädd att någon av gästerna ska ta bort henne ifrån tryggheten hos dig. Om allt sker på hennes villkor, så kanske hon är reserverad till naturen och behöver tid på sig för att verkligen känna sig trygg.
Va gillar hon för mat o godsaker? :smirk: Pröva locka henne med liten godsak när hon ska sitta hos dig, så att det blir en positiv upplevelse för henne.
Lycka till!! :cool:

Hon gillar all mat :D Hon är den hungrigaste av katterna. På kvällarna när ja iregel är ensam sitter hon på köksbänken å talar om att hon vill ha nått gott.
Ibland ligger hon breve mej i soffan å är hur go som hellst. men som sagt aldrig i knät. å ska man lyfta henne så blir hon stel som en pinne. Så ja låter henne komma om hon vill.
Hon är som sagt jätte go ibland så ja har funderat på om hon är lite skitsofren *stavas*

Jag hade också en sådan katt som var rätt skygg och blyg av sig, men den blev rätt go sedan när den fick komma själv och jag tvingade inte. Det blev nästan bättre om jag nästan ignorerade den och nästan inte brydde att den låg bredvid där jag satt eller liknande, för då ville den ha uppmärksamhet och kom till mig. Det kanske även funkar på din!! :cool:

Får väl pröva å ignorera henne lite. Har ju märkt att om ja går förbi henne i köket så slår hon med tassen efter mej för att ja ska se henne.

Där ser du, allt för att hon ska få uppmärksamheten!
Ta och ignorera henne lite, så kommer hon svansande och vill ha kel.
Djuren är som små barn, de vill ha uppmärksamheten och när de inte får det, så gör det något så att de kan få det. Om du tex sitter i soffan och ignorerar henne, så till slut kommer hon bestämma sig för att lägga sig i knät eller komma mer till dig.

Liknande trådar

Övr. Katt Har ju som dom flesta vet en liten katt liga här i huset. Allt har gått jätte bra. men nu börjar dom bli elaka mot den ena. Och hon är...
Svar
13
· Visningar
1 202
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25