Rädd hund..

Mixess

Trådstartare
Vill ha lite tankar och funderingar ang. hur "min" hund betedde sig när hon kom till sin första utställning..

Jag är fodervärd till en staffordshirebullterrier på 1 och ett halt år ca.
Ägaren tog med henne på utställning förra helgen.
När de va där nere ringde hon till mig och sa att jag var tvungen att gå till brukshundklubben med henne för hon var rädd för ALLT. Hon ville inte gå ut från buren i bilen ens. Hon bara satt där och skakade i stort sett.

När dom sen hade tagit ut henne iaf så satte de stryp halsband på henne för de sa att hon inte gick med och försökte smita annars.

Hon berättade även att hon morrat och gjort lite utfall mot deras andra tik vid nått tillfälle också.

Hon menar alltså att jag gett henne dåligt självförtroende och att hon blivit en "rädd" hund och att jag måste ta hjälp med detta. Att jag inte miljö tränat henne tillräckligt.

Saken är den att hon ALDRIG betett sig så med mig.
Jag tycker jag har utsatt henne för dom flesta situationer egentligen. Hon är ju ÖVERGLAD när hon träffar hundar och människor i vanliga fall.
ALDRIG gjort nått utfall mot någon hund, inte heller att hon varit rädd för någon hund. Lekt med många på rastplatser, hundbadplatser osv.

Vi var ändå på hästauktionen i ekeröd dagen innan och dä betedde hon sig inte sådan. Där är ju ändå mycket rörelse, folk och hundar. För o inte säg hästar. Och hästar är hon verkligen inte glad för efter hon blev trampad av en som mindre.

Ja, min fundering är väl egentligen har hon rätt? Eller kan det vara normalt för en hund att bete sig så med folk hon inte känner? Jag hade ingen möjlighet att följa med men trodde inte det skulle göra nån direkt skillnad. Hon är ju alltid glad mot människor även dom hon inte känner i vanliga fall.

Ledsen fodervärd för det blev så fel för "min" lilla tjej..

Sv: Rädd hund..

Vissa hundar är känsligare än andra. En del är självsäkra, framåt och sociala så länge de har sin matte/husse eller annan människa med sig som de litar på. Hur mycket har hunden träffat uppfödaren sedan du övertog henne? Har du lämnat bort hunden förut och hur har det gått?

De har inte träffats mycket. Och bara korta stunder. Ja ja lämnar henne ofta till min pappa eftersom jag jobbar mycket och min syster har haft henne, men det är människor hon känner och det går bra.

Hur tränar man upp en sådan sak då när man inte ser vad det är själv??
Blev jätte förvånad när hon ringde och sa det för det är inte alls så jag uppfattar henne.

btw.. Hon lämnas juh ensam hemma också en del i upp till 5 timmar och det funkar också bra. Ser inte ut som hon rört sig ens förutom att katt maten försvunnit nån gång :angel: så det är ju inte så att jag alltid är med henne. Fast det är ju i hennes eget hem klart.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 260
Senast: Red_Chili
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 408
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 082
Senast: Liran
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 269
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka