X
xAmberx
Hej! Jag är en 14 årig tjej som sätter igång en gammal kvinnas häst p.g.a att hon inte kan rida för sin ålder, *extremt gammal*. Och hon har ett 8 årigt sto som jag inte fattar vrf hon köpte eftersom hon inte tar hand om henne, är kanske hos henne 1 gång per halvår. Aja, hon står iaf i min kompis stall där hon har hästkompisar m.m, och jag brukar då rida med min kompis som har en egen häst, och den här hästen som jag sätter igång då har varit halt i ett halvår, men jag har tagit det lite överdrivet lugnt men bättre det än att hon blir halt igen. Och när vi nu äntligen kan börja galoppera då så var min kompis alltid först i täten och det gick bra första gången men sen andra gången då tog (hästen som jag satte igång heter Sassa) Sassa det som världens racertävling och jag nästan tappade all kontroll över henne, hon sprang nästan in i ett träd, och vi blev ju väldigt förvånade eftersom hon hela tiden innan skadan hade varit sist, och så testade vi igen då gjorde hon åter samma sak fast hon bockade och sedan testade vi att jag och hon var i täten då gick det bra men efter ca 5 galoppsteg så vågade hon inte galoppera, (hästen asså). Hon tvärstannade hela tiden för hon såg monster i skogen och massa annat det går bra dem 5 första sprången men sedan så går det inte mer, jag driver hela tiden och när hon saktar av brukar jag lixom ha kvar henne i trav och sedan börja om på nytt, det hjälper inte heller :/
Oj detta blev lite långt,
Tacksam för snabbast svar!
MVH Linda
Oj detta blev lite långt,
Tacksam för snabbast svar!
MVH Linda