Radar utomhus

Noxos

Trådstartare
Jag har haft problem med getingar på min uteplats. Varje år spreyar jag med radar i hålen i teglet för att de inte ska bygga bo. Det har hjälpt väldigt mycket.
Jag har gjort samma sak i år, men till skillnad att nu är det byggt en kattgård på hela altanen.
Kan jag släppa ut katterna igen? Eller hur länge måste jag vänta?
Tyvärr är hålen i "katthöjd".
Det är flera timmar sedan som jag sprutade direkt i hålen.

Jag har haft problem med getingar på min uteplats. Varje år spreyar jag med radar i hålen i teglet för att de inte ska bygga bo. Det har hjälpt väldigt mycket.
Jag har gjort samma sak i år, men till skillnad att nu är det byggt en kattgård på hela altanen.
Kan jag släppa ut katterna igen? Eller hur länge måste jag vänta?
Tyvärr är hålen i "katthöjd".
Det är flera timmar sedan som jag sprutade direkt i hålen.
Varför inte täppa igen hålen med lite bruk istället för att sprida gift?

Varför inte täppa igen hålen med lite bruk istället för att sprida gift?
Jag bor i hyresrätt. Detta är någon slags "ventilationshål", som inte får täppas igen. Jag har frågat Hyresbolaget, då jag hade ett getingbo för några år sedan. Fick endast behandla i förebyggande syfte, tyvärr. 😞
(Men det var ju inte riktigt frågan..)
Tro mig, jag vill inte sprida gift, men jag vill inte heller ha getingbon precis utenför altandörren. Och ja, jag hänger olika typer av getingavskräckande varje år samt allehanda miljövänliga alternativ. Det hjälper tyvärr inte och Hyresbolaget går ändå åka ut och spruta i mer gift.

Jag bor i hyresrätt. Detta är någon slags "ventilationshål", som inte får täppas igen. Jag har frågat Hyresbolaget, då jag hade ett getingbo för några år sedan. Fick endast behandla i förebyggande syfte, tyvärr. 😞
(Men det var ju inte riktigt frågan..)
Tro mig, jag vill inte sprida gift, men jag vill inte heller ha getingbon precis utenför altandörren. Och ja, jag hänger olika typer av getingavskräckande varje år samt allehanda miljövänliga alternativ. Det hjälper tyvärr inte och Hyresbolaget går ändå åka ut och spruta i mer gift.
Går det att täcka dem med myggnät? Då kommer det in luft men inte getingar.

Liknande trådar

Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
2
· Visningar
531
Senast: MJLee
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
1 115
Senast: Svartkatt
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 810
Senast: malumbub
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 890

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka