Radannonserna

Shaggy

Trådstartare
Jag vet att det inte är Gunnar som är ansvarig för annonserna längre men måste ändå klaga någonstans.
De har gjort om sidan så nu får man upp ALLA hästar till salu på förstasidan. För att få en mer preciserad sökning efter vad man vill ha så måste man söka. Jag sökte på arab och fick upp några araber men även en ridponny, någon black/gul ponny ganska grov, en skäck, en korsning arab/newforest osv. Alla dessa låg bland de 10 första. Sökte jag på arabisktfullblod fick jag upp en korsning arab/connemara (?).
Det står inte med ras på sidan där hästarna listas längre och även födelseår saknas där
Hur i hela friden ska man kunna hitta det man letar efter nu? Är det bara papersannonser som gäller från nu? Det är ju denna annonssida som varit störst och nu är den, enligt mig, totalt värdelös.

Sv: Radannonserna

Det var värre än jag trodde. Bara för att försöka igen så sökte jag återigen på arab och fick upp ett antal annonser. Av de 10 första så är ingen renrasig och inte av de renrasiga som fanns igår kommer ingen upp trots att jag tittar tillbaka tillräckligt långt i datumen. Jag hittar alltså inte en enda häst av rätt ras när jag söker :crazy: :cry:
Jag hittar inte ens någon att kontakta så man kan fråga hur det är tänkt att fungera :mad:
/Shaggy som inte brukar gnälla på nya utseenden på sidor för man vänjer sig ju vanligen men nu :devil:

Jag förstår inte riktigt dit problem. Nu när jag sökte enligt följande fick jag bara sådana som angetts av annonseraren som arabiska fullblod.
Rubrik=hästar, ponnyer, islandshästar och ras=arabiskt fuldbl.
Övriga parametrar satte jag på Visa alla. låt sökord vara tomt.

Fungerar det inte när du gör så?
Om du bara skriver arab får du alla annonser som innehåller ordet arab, även korsningar.

Dom måste lagt in sakerna allteftersom för när jag först försökte fick jag aldrig upp de rutorna där man kunde söka specificerat utan bara en lista med billigaste produkten först. Tredje gången jag försökte fick jag upp den men då fanns det bara 3 annonser i den intressanta underkategorin. Nu helt plötsligt finns det 51 annonser så antagligen lyckades jag komma in när de höll på att uppdatera sidan.
Skönt att det verkar som om det kommer fungera vettigt även i fortsättningen :)

Jag har sökt i fm och fick väldigt märkliga svar. Sökte på d-ponny i vissa län. Fick upp häster efter d-day och diverse stora hästar.

Satte jag sökord c-ponny fick jag bl.a. upp flera hästar som tävlat 130, inte en enda c-ponny. Kan kanske ha med mankhöjd 130 är c-ponny?

Det löser sig kanske när sidan är inkörd, men det var väldigt konstigt i alla fall.

Jag tyckte också att den var svår att navigera i.
Dessutom är kategorin "andra djur" borta.

Nää.... den gamla versionen fungerade ju jättebra.
Varför var den tvungen att ändras?

Haar I Flera Dagar FÖrsÖkt Att LÄgag In En Annons Men Det GÅr Inte Trots Att Jag GodkÄnner Mailet Som Komemr Osv?????????

Va nyss inne, och det va verkligen en förändring, till det sämre.

knapplån:

VARFÖR är så besviken, det var den bästa annonssidan innan de ändrade men nu är den totalt värdelös.

Kategorierna var jätte bra för då såg man det man ville titta på, men nu måste man söka och krångla och ingenting funkar bra.

Den är as dålig nu, både utseendemässigt och att allt bara är huller om buller, varför ska dom ändra.

Jag kommer iaf inte titta där nåt mer utan hålla mig på hästnet som har gått om långa vägar.

Dinns det ingen man kan kontakta och klaga hos? Såhär får det bara inte vara sidan är skit dålig nu ju.

*kl

Det går att skicka meddelande till dom. klicka på "hjälp" och framför er åsikt (det har jag gjort, då det va hur struligt som helst att söka)
Tror dom blir glada för synpunkter

Senast ändrad:

Vilka raser det är sen med då...

Oldenborgare
Fuldblod XX
Jysk kalldblod
Arab. blandning
Westfaler
Würtemberger
Connemara + Irish connemara
etc.

:confused::confused::confused:

Dessutom heter halvbloden nu svenskt varmblod, och det är väl rätt i sig, men man kan ju tänka sig att det kommer hamna en hel del travare där också. Det vore kanske bra om man kunde skilja dem åt på något sätt, m.a.o.

*knapplån*

jag tycker oxå att det har blivit sämre, nä tillbaks med det gamla - mkt bättre på alla sätt å vis. Detta känns bara krångligt..

det var ju en av de bästa annonssidorna på nätet, nu blir det till att söka sig till andra sidor att annonsera på känner jag..

Nu blev jag återigen upprörd. Det jag tyckt bäst om med den sidan är att härstammningen har visats e, u och ue. Nu är det BORTA så nu är det på samma sätt som på alla andra sidor där det står bra härstammning men det står ingenstans vad denna bra härsamming är. Det är ju lite skillnad på utställnings och distanshästar liksom på hopp och dressyrhästar. Suck nu fionns det ingen sida där man får se härstammningen om inte annonsören är så smart så den skriver in den i den löpande texten.

Jag skrev en fråga till dem om sidan och fick inget bemötande av min kritik och mina frågor utan enbart ett svar där det stod hur jag skulle söka :smirk:.

Skriv till deras support och klaga alla ni som är missnöjda och vill se förändring.

Finns en funktion där man kan skicka meddelande till dem, för om ni bara gnäller här har det nog ingen effekt eftersom annonssidorna ägs av ett danskt företag helt fristående från Bukefalos.
Funktionen att skicka meddelande kommer ni direkt till på annonssidan om ni klickar på hjälp i menyn högst upp.

Vilka raser det är sen med då...

Oldenborgare
Fuldblod XX
Jysk kalldblod
Arab. blandning
Westfaler
Würtemberger
Connemara + Irish connemara
etc.

:confused::confused::confused:

Dessutom heter halvbloden nu svenskt varmblod, och det är väl rätt i sig, men man kan ju tänka sig att det kommer hamna en hel del travare där också. Det vore kanske bra om man kunde skilja dem åt på något sätt, m.a.o.
Det känns ju som klar överkurs att dela upp halvblodsraserna. :crazy:

Dessutom reagerar språknörden i mig när de inte översatt ordentligt, det heter inte fuldblod på svenska.

Dessutom reagerar språknörden i mig när de inte översatt ordentligt, det heter inte fuldblod på svenska.

Inte kaldblod heller.

Men som någon sa, att det va bättre förr, när man kunde se hästens stam, ålder och mankhöjd, det var en jättebra funktion. Nu är det bara rörigt, och man får upp allt i en enda kategori, och det går inte dela upp det, även om man klickar runt. Hel knepigt.

Det går att dela upp det. När du tryckt på häst & ponny så får du upp en vit ruta med två rader i. På den första raden står det Alla (eller liknande på) den är förvald. Tryck där på hästar, ponnyer och islandshästar så får du upp en möjlighet att specificera din sökning.
Fritextsökning fungerar inte bra eftersom den gör ett väldigt konstigt urval då.
Jag har frågat varför de tagit bort härstammningen, varför raslistan inte är i bokstavsordning och varför inte sökfunktionen kommer upp direkt. Ska bli intrressant att se om de gör något åt det.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka