Råd angående kolikhäst

T

timjan

Hejsan! jag är i desperat behov av råd och tips angående min häst som får återkommande kolikanfall. Hon är oftast sämre på vintern, lite sämre på att dricka då. Hon får gaskolik och blir uppsvälld runt buken, får väldigt ont. Hjälper oftast inte med att röra på henne utan måste nästan alltid ta ut veterinär. Har prövat det mesta laxerande "medel" och veterinären hittar inget fel på henne.
Har även ätit magsårs medicin som funkat bra ett tag tills vintern kom och då blev hon dålig. I övrigt är hon en pigg och glad häst med bra hull som går ute mkt och rids och rör på sig mkt.
Jag är glad för alla tips , stora som små! Finns det fler som har samma problem?

Sv: Råd angående kolikhäst

Hej!

Jag har PM:at dig. ;)

Vänliga hälsningar Tölva

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 417
R
Katthälsa Nu är mina idéer slut….. Har en 7 månaders kattunge som har haft magproblem hela sitt liv. Jag tog över henne när hon var ca 4 mån från...
Svar
13
· Visningar
929
Senast: ufot
·
Hundhälsa Jag behöver få tips, råd, förslag vad sjutton det kan vara för fel på min fina underbara hund. Det är så att min hund har under...
Svar
8
· Visningar
1 961
Senast: kossankaj
·
Hästvård Om ni haft häst med den skada, hur lång behandlingstid med mediciner har ni fått? Min ponny får återkommande ögonskador och på min...
2
Svar
21
· Visningar
9 048
Senast: Hanna_b
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter