Rabiesvaccinering!

Lena Furberg

Trådstartare
När hur och vid vilken ålder kan man vaccinera mot rabies? Min Beauceronkille, 4 1/2 månad, vill jag kunna ta med mig till Åland i sommar, men är det för sent om man vaccinerar nu? Han ska ju ha 2 injektioner och sen blodprov innan det är grönt ljus.
Hur reagerar hunden på vaccinet? Några biverkningar??
 
Sv: Rabiesvaccinering!

Om du börjar att vaccinera nu och tar 2 sprutor ska du ta blodprov i mitten på juli så hunden blir klar att resa tidigast slutet på juli. Det är sällan några biverkningar på rabiesvaccinet.
 
Sv: Rabiesvaccinering!

Jag pratade faktiskt med vet om det igår.
Först tar man en spruta sen väntar man 30 dagar.
Sen tar man den andra.
Sen ska det gå 120 dagar tills man ska ta ett test.
Men man får räkna med att det kan ta ca 2 veckor efter testet innan man får svar.( ska skickas iväg för avläsning)
Jag frågade åxo om pris.
Ca 1700 kr skulle allt gå på.
man får räkan med att det ta ca 6 månader.
 
Sv: Rabiesvaccinering!

Man kan chansa o bara ge en spruta så sparar man en månad.
Risken att inte blodprovet blir godkänt blir dock lite större.
PL
 

Liknande trådar

Hästvård Jag undrar om någon av er gjort/gör det på era hästar. I så fall får ni gärna svara på nedanstående frågor. Ilöpande text eller...
2
Svar
22
· Visningar
1 811
Senast: maddie202
·
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 700
Hundhälsa I våras fick min lilla JRT tik på 14 år akut bukspottskörtelinflammation. Hon blev pigg och frisk på mindre än en vecka och blev...
2
Svar
22
· Visningar
2 564
Senast: tanten
·
Gnägg Hej! Jag och min mamma funderar på att ta med våra hästar ner till Stockholms skärgård i ungefär 4 veckor sommaren 2024. Och då...
Svar
5
· Visningar
878
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp