surprice1985

Trådstartare
Verkar som att stoet resoberade i höstas, beter sig o ser fullt dräktig ut men fanns inget på ul och hemmatestet.
Ska gör ett blodprov med för att vara på den säkra sidan.

Kontaktade hingsthållaren för att få veta om man brukar få rabatt till nästa år om man väljer samma hingst då, vilket jag kommer göra.
Fick bara till svar att det ska jag absolut få, men de skrev inte hur mycket.
Semin vet. känner hingstägaren och sa att där kan jag säkert förhandla till mig ett bra pris....
Nu vill man ju kunna planera för säsongen även om prisern kanske inte är satta för 2013 än.
Så nu till frågan!
Ni som fått rabatt pga att det inte blivit något föl i slutändan hur mycket handlar det om?
Svårt att förhandla om pris när man inte har en aning om vad som är rimligt!
Eller brukar de ha någon standard summa?
 
Sv: Rabatter

Jag betäckte sent förra året, och fick då att jag skulle slippa språngavgiften i år om det inte tog sig. Skulle gissa på att rabatten beror på hur mkt du redan betalt, för min del hade vi levande fölavgift på den hingsten så det var ju inte jättemkt pengar jag hade lagt ut på dräktigheten. Stoet tog sig och blev dräktigt men kastade 3 mån innan fölning.. :( Tror att jag trots en dräktighet fick lite rabatt i år hos dom iaf.
 

Liknande trådar

Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
5 175
Senast: ginnies
·
Ekonomi & Juridik Som rubriken lyder, hur snabbt kan man orsaka inflammationer/hältor på häst efter försäljning? Hästen såldes och ska lite mer än en...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
13 505
Senast: Kingsland89
·
S
Avel Förut tycker jag det var många hingstar som hade som betalningsvillkor 16 dgr dräktighet och därefter antingen 90 dygn el levande föl...
2
Svar
29
· Visningar
3 629
Senast: sydney
·
Trav Jag har länge siktat på att betäcka mitt sto 2012. Har (som de flesta andra av oss travnördar) lusläst hingstkatalogen hela våren för...
Svar
11
· Visningar
2 127
Senast: Nafayette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp