R.I.P Tipsy

A

Amelia__

Vet ej om det är rätt prefix.

Men min lilla misse kattbebis som jag fick hem innan midsommar, men som min mor fött upp gick bort idag :( En tragisk död tyävrr. Råka komma för nära hunden när den åt,som hon aldrig gjort innan, men otur som jag har med katthonor så råka nog tanden komma på pulsådern, det forsa blod ur munnen på henne sen dog hon :( :cry:

Jag grät och grät och grät fick panik och rent i farten med allt linda jag in henne i en filt, :( Det var ju iofs mitt fel att hon var nära hunden för innan hade hon hängt i gardingen o jag drog ner henne därifrån och hon råka landa brevid matskålen, jag tänkte inte alls på det. Och jag såg på hunden att hon inte mena något illa, men om hon gör om något sådant.!

Hon blev bara 13 veckor och var huuuur go och tillgiven som helst. Så fort man tog på henne börja hon spinna och ville kela. Skaffa henne som sällskap till min äldre hankatt Chubby som är hennes halvbror då hans helsyster blev överkörd av grannen på gårdsplan bland hyreshusen! :'( Båda lika fina och sjukt snälla! Och vad lessen jag är. :cry:

R.I.P Tipsy <3<3

Hemma hos mamma o pappa cirka fem veckor.
http://www.pixbox.se/pic_show_id28246930.html

Samma ålder och jag pussas med henne<3
http://www.pixbox.se/pic_show_id28246925.html

Myser i sängen
http://www.pixbox.se/pic_show_id28246916.html

I söndags då vi myser framför tvn jag Chubby o älskade Tipsy <3
http://www.pixbox.se/pic_show_id28246922.html

Sv: R.I.P Tipsy

Ohhh stackars stackars dej! Så söt din lilla kisse var. Tragiskt när sådant här händer.
Tröstekramar i massor!!

tack allihopa:bow: Tipsy uppskattar nog detta tror jag. Så ledsamt saknar henne :cry:

:cry:

Herregud, så hemskt!!! Stackars, stackars lilla kisse och stackars dig!

Styrkekramar!

//Alice

Fy fan. :(

Fan vilken jävla knäpp hund då som inte hugger i luften utan direkt på henne. Min mamma har en vaktande och matgalen åtta år gammal hund som jagar katterna ibland men hon skulle aldrig aldrig i sitt liv drömma om att hugga efter dem på riktigt för hon ser dem som flock, och speciellt en kattunge herregud ... den är ju inte ens ett reellt hot och kan inte ta ifrån hunden maten. Fy fan!
Hundar som anfaller innan de kollar efter vad det är dem hugger efter är farliga. :crazy:

jaa...

hon mena ju inte det tror jag inte, för jag råka ju dra ner katten preci vid skålen o hon skämdes som fan.. Hon har aldrig gjort sånt innan mot dom andra kattungarna, så jag säger att det är mitt fel. För hade jag tänkt så hade jag ju inte dragit ner katten jämte skålen, men jag tänkte mej inte för :( Hon brukar inte ens söga ifrån i luften mot kattungar ller valpar (hon är ju bara 1år så hon har ju inte levt så länge än).. Tror mest att allt kom så plötsligt för henne...

Åh vad tråkigt, jag beklagar sorgen. Jag hade dock aldrig haft en katt i närheten av den hunden igen (även barn eller andra som kan räknas som "lägre" i rangskalan eller ett hot hade jag inte släppt till).

Att hugga en kattunge på det viset visar en ostabilitet i tempramentet enligt mig, det korrekta hade varit att varna.

*raderat*

blir så lessen när ni skriver något sådant. Ni vet inte hur snäll den hunden är mot barn o kattungar. Senast idag sprang det kattungar runt henne medans hon åt, hon behandlar dom som sina egna barn. Hon blev rädd. Förstå det.
Så sluta.

Senast ändrad av en moderator:

Jag beklagar att du blev ledsen men det är precis så jag känner.
Har det hänt en gång är risken större att det händer igen än om det aldrig hänt så håll ytterst noga koll!

Skriver man på ett öppet forum råkar man ju ibland (eller alltsomoftast;)) på människor som har andra åsikter än en själv.
Det är inte för att med flit göra någon ledsen utan handlar om att man är på ett öppet forum där man helt enkelt uttrycker sin åsikt.
/Sar

Ber om ursäkt för att jag skrev så om din hund, kunde uttryckt mig lite finare. Min åsikt i sakfrågan står kvar men jag hade inte behövt skriva som jag gjorde med svordomar.

Jag är ledsen att du förlorat din katt och jag tror inte att din hund bet med mening utan att det var olyckliga omständigheter som ledde till olyckan.

Jag har varit med om att en stallkatt ramlade ner i en krubba och hästen högg katten så illa att den dog.
Den här hästen stod ofta med mulen nere vid marken och njöt medans katterna strök sig mot henne och katterna låg ofta på hennes rygg och sov.
Men att skydda sin mat är en instinkt som går över allt, i både detta och i ert fall så tror jag att reaktionen var så omedelbar att tanken inte ens hann med.

Skickar dej många tröstkramar.

Tack så mycket.

Ne det tror, eller jag vet, att det inte vad med hennes mening :(
Tråkigt att det hände min lilla fina misse bara :(

*raderat*

blir så lessen när ni skriver något sådant. Ni vet inte hur snäll den hunden är mot barn o kattungar. Senast idag sprang det kattungar runt henne medans hon åt, hon behandlar dom som sina egna barn. Hon blev rädd. Förstå det.
Så sluta.

Beklagar förlusten av katten, och tror du tolkat hunden helt rätt. Jag anser inte hunden gjorde fel. Hunden åt, plötsligt kommer det en katt flygande från ingenstans, hunden reagerar instinktivt, och som jag fattar det HÖGG den inte utan mer nafsade, men det tog olyckligt?

Inte hundens fel, inte kattens fel, inte ditt fel. Utan en sådan där fruktansvärd olycka som kan hända på en sekund tyvärr =/

Liknande trådar

Övr. Katt Blev lite inspirerad av en annan tråd och kom på att någon här kanske kan hjälpa mig! Jag bor i hus med trädgård i ett villaområde och...
2
Svar
25
· Visningar
5 637
Senast: Lupin
·
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 732
H
Övr. Katt Hur gör ni för att komma över honom / henne ?? Min svarat Timon försvann i itsdags morse efter att ja upptäckt att han hade kissat...
Svar
17
· Visningar
1 152
Senast: Keanu
·
Övr. Hund Hej! satt och tittade på ett tv program på en kanal som hette one (tror jag) om ngt som dom kallade det för kennel..Jag grät stundvis...
Svar
6
· Visningar
1 162
Senast: Casper
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama