R.C Satiety

peace

Trådstartare
Min hund får Royal Canins Satiety,håller sin vikt bra på det och veterinären säger att man kan ha dem på det "hela tiden".Nu har jag ju flyttat och veterinären här i närheten säljer inte R.C foder,utan har Specific. Någon som vet något om det fodret och om de har ett foder liknande R.C Satiety??

Sv: R.C Satiety

Har ingen erfarenhet av Specific men vill du fortsätta ge RC Satiety så finns det ju att beställa på nätet med hemkörning till dörren.

Sv: R.C Satiety

Specific har också bra viktminskningsfoder, CRD-1 och CRD-2 beroende på om hunden ska banta eller bara hålla vikten.
Fördelen med Satiety är att de hundar som är vana vid att äta ganska stor mängd mat eller upplevs som hungriga på "mindre" mat funkar bra på det. Den funktionen har inte riktigt CRD.

Liknande trådar

Hundhälsa Min lilla hund på 5 kg skulle behöva ett hög energi foder, dock hittar jag bara sånt för stora hundar, och han har svårt att tugga dem...
Svar
10
· Visningar
620
Senast: Milosari
·
Hundhälsa Det är nu inte särskilt länge kvar tills jag får hem min lilla retrievervalp :heart Jag försöker att förbereda mig och läsa på så mycket...
2
Svar
37
· Visningar
1 769
Senast: Nota
·
Hundhälsa Min ena hund har ju kliat sig lite till och från i många år vilklket gjort att jag trott hon haft lite kvalsterallergi. Hon kliar sig...
Svar
10
· Visningar
1 132
Senast: Diabetikern
·
Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
518

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar