Quite Capitol

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare grimman
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 955

grimman

Trådstartare
Står i valet och kvalet att betäcka mitt sto som bara får hovböld på hovböld och inte har varit helt igång på ett år snart.

Eftersom det verkar lite för jobbigt att få Stalypso så är jag nu inne på Quite Capitol. Har bara sett en åring efter honom men tyckte att han verkade trevlig både i temperament och kroppsbyggnad (så mkt man nu kan säga om en åring :rofl: ).

Verkar passa på mitt låånglinjerade jättesto som jag tänkte testa hopphings på nu. Hon är 176 cm hög och e. Nostradamus - Chapman - Marduk och det lilla hon har hunnit med att visa när det gäller hinder har hon gjort jättebra.

Cyllene, du som har sett QC lite :angel: har du även sett avkommor och vet du möjligtvis något om hans hovar (form då min är platthovad). Har pratat med dem som tar in honom hit och det var även de som hade åringen och där kunde man inte se några platta hovar trots 4 vita fötter (men det beror ju även på mamma).

Sv: Quite Capitol

Jag gillar ju QC jättemycket, det kan jag ju inte stiicka under stol med.

Första tävlingen jag såg honom visste jag inte vad det var för häst, men jag känner ryttaren så jag stannade och tittade. Jag stod och gapade. Han fick 9,5 och vann såklart. Det var säsongen när han var 5 om jag inte räknar fel. Den sommaren vann han lätt alla klasser jag såg honom gå, aldrig med poäng under 9 och desutom med 9,8 flera gånger. Så högt har jag aldrig sett någon annan bli bedömd.

Han hoppar otroligt väl! Nu som 7-åring har jag sett att han har placeringar i 1,40-1,45-klasser!

Tyvärr har jag aldrig sett honom utan ryttare, och jag har inte heller sett några avkommor.

Googlade lite och fick fram lite bilder men svårt att se hovar...

http://www.swisshorsemanagement.ch/index.0.378.php (Skrolla ner)

Godkänd son ue Lord Calando - Ahorn Z. Mormor till denna är samma som till Schockemöhles Linton. (Med andra ord stoet Championess som är helsyster till Acord I och II. Vilket möderne! Därifrån kommer också Cortus, Al Cantino, Burggraf. Oj, nu svammlar jag!) Hingsten:
34588-g.jpg

Jag har en åring e. Quite Capitol som jag tycker är jättefin. Och jag har faktiskt fått mkt beröm för honom. Hans mamma är stor och han kommer att bli jättestor. Han är snygg, har ett bra temp, och uppför sig väldigt trevligt Han är cool på ngt sätt. Väldigt trevlig mot de andra i hingst flocken, ranghög men går bra med alla. Han löshoppar bra också. 48 poäng på fölvisning med 9:a på typ.

Vet inte...

Den hingst som Cyllene hittade var bara 167 cm vilket mitt stos lika gamla avkomma också är (födda 2004).

Grannens avkomma var rätt grovbent men det behöver ju inte bli stort, QC själv är ju liten :angel: 165 cm.

Har ju även Nostradamus bakom min som kanske slår igenom lite i andra led (även om han inte gjorde det i första)

Har du inget foto?!

Vad ligger bakom mamman och hur stor är hon?
Hur lätt var hon att få dräktig med tanke på att det verkar vara lite svårt att få skick på honom under högsäsong (det kanske blir bättre i år)

Jag ska se om jag kan ordna foto.

Mamman är e. Landgraf-Ahorn Z, hon är stamboksförd som 172, men hon är större. Hon ser ut som... , typ ett slagskepp

Jag köpte henne dräktig från Tyskland så jag har ingen egen erfarenhet av hur lätt hon blev dräktig.
Men visst var det så att han hade omkring 10 ston på skick i Sverige förra året och att dräktigheten var god?
Jag vill minnas att jag kollade upp det när jag funderade på att betäcka om med samma och då tyckte att det var riktigt bra.

Hehe, slagskepp var ordet även för min märr :rofl:
Ännu mer intresserad av att se din åring...

Eftersom jag inte hade tänkt betäcka utan tävla så har jag inte kollat upp hans dräktighetsprocent alls för förra året. Ska kanske ta och göra det, ASVH eller?

Jag talade med ett par olika personer, även med de som tar in hans semin. Jag förutsätter att de lämnar ut riktiga uppgifter. Och i år borde han väl finnas med hos ASVH ?

Liknande trådar

Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
5 354

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka