Quintero La Silla

sun69shine

Trådstartare
Har fått ögonen på denna fina hingst :love: och hans finns på TAI till riktigt bra pris, som de flesta holst. hingstar! MEN är dt någon som möjligen har träffat honom? eller äger en avkomma? Finns ju en uppsjö filmer men inga på hans trav, skritt. Undrar varför så få betäckt med en sån fin hingst i sverige? Han hade höga dräktighets siffror förra året så jag tutar och kör! Om han mot förmodan skulle vara ute och tävla med Roffe när mitt sto behagar att "betäckas" så är Hip hop andra hands val :up:
 
Sv: Quintero La Silla

Hippoessentia tar in 1000euro +frakt o moms tycker det är otroligt bra pris för en världsklass hingst :)
 
Sv: Quintero La Silla

Jag har ett sto f.09 e. Quintero-Alcatraz-Fabulus-Manometer xx

Det är en liten häst med mycket nerv och energi, lättlärd och hon vill göra rätt. Nu är hennes mamma bara 156 cm, så storleken kommer från henne, min är drygt 160 cm nu, och hon växer nog några centimeter till. Min har tre bra gångarter, bara löshoppad ännu, och gör det bra. Hennes mamma går 145 klasser med placeringar med två helbröder som går 160 klasser, så det är bra hoppgener därifrån också.

Jag ser inte var det står att Quintero finns på TAI, men jag kanske läser dåligt.
Jag har läst lite om andra Quintero avkommor, b la en som bröderna Schröder har, och att de ofta har en hel del nerv och de behöver en hel del tid för att slappna av.

Bild från förra året på min Quinta Ruban

131911.jpg


Quintero har i dag kvalat till 160 klasserna i Paris i morgon såg jag, det sänds direkt på Eurosport kl.16.
 

Liknande trådar

F
Islandshäst Det är trögt på islandshästmarknaden i Sverige just nu det tror jag många har känt. Delvis beror det på finanskris och osäkerhet inför...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
12 859
Senast: tina_sj
·
Avel Nu har det blivit klart att jag skall köpe ett fullblodssto e Miami Spring ee Gay Fadango, och tanken är att jag skall betäcka henne...
Svar
14
· Visningar
2 203
Senast: neve
·
C
Avel Jag tänkte den här trådenkunde vara lämplig nu när många frågar om hingstval till sina ston. Många av frågorna kring detta som brukar...
Svar
3
· Visningar
1 538
Senast: Guld
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp