H
Hunter
jag förstår inte... jag var och tävlade min första dressyrtävling idag, LC. min häst är en hopphäst, vi tävlar på msv-nivå och det går hyggligt. själv är jag gammal fälttävlansryttare och har därför bestämt mig för att starta min häst. vi har tränat terräng och hon går väldigt fint. men nu åter till dressyren. vi gjorde alltså vår första start idag. tävlingen var inomhus och jag kunde inte se något ekipage innan jag startade. jag var beredd på att min vana hoppare skulle bli något överladdad men hon tog det med ro när vi kom in på banan och jag gjorde mig beredd att starta och "spände bågen" för allt var jag var värd. jag och min häst fick till en väldigt spänstig, energisk "hög" trav och i vändningarna över medellinjen -EXB- gick vi nästan runt i en travpiruett. galoppen var lika energisk och fin.
jag red ut helnöjd, tänkte det där gav nog höga poäng.
men icke - jag fick inte ens godkänt! stod bara "spänd" häst hela vägen i protokollet...
ska dom inte gå sädär spänstigt och energiskt? vad vill domaren se? jag är helt konfunderad.. kan ni ge mig lite tips inför vår nästa start för jag verkar vara helt ute och cykla...
jag red ut helnöjd, tänkte det där gav nog höga poäng.
men icke - jag fick inte ens godkänt! stod bara "spänd" häst hela vägen i protokollet...
ska dom inte gå sädär spänstigt och energiskt? vad vill domaren se? jag är helt konfunderad.. kan ni ge mig lite tips inför vår nästa start för jag verkar vara helt ute och cykla...