alazzi

Trådstartare
Tyskland? Vilken prisnivå är rimligt för en "hobbyhäst"?

Känner ni till Roger Kupfer (stavning?)?

Måste det vara en quater till hobby då? Kan man inte ha vilken hästras som helst? Bara den passar ens syften.

Själv har jag en korsning nu, som jag köpte av ren barmhärtighet för 4000 skr. Det visade sig vara ett riktigt bra köp. En superhäst som ställer upp på allt tok och som är hur trevllig som helst.

Denne Roger vad han nu heter i efternamn känner jag inte.

Jag har redan en arabvalack som jag har tävlat en del. Nu vill jag ha en quarter eftersom de är avlade för western :)

Vi har redan träffat denna Roger men undrar om det är någon i Sverige som känner till honom :)

Vi har tittat lite på nätet men det är ju svårt att avgöra kvalitet i en annons utan att ha sett hästen.

Jag kan absolut inget om quarterhärstamningar så jag kan inte läsa innantill om det är en bra stam.

Det är ju väldigt svårt att tala om priser utan att veta stam och vad hästen har åstadkommit, om det är ett sto eller en valack osv.. Det är lättare att tala om ett pris efter att man hittat en häst. Andra kanske har lite bättre riktlinjer.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
487
Senast: Nikan
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 476
Senast: Nepenthe
·
Hästvård Om ni skulle köpa en fjordhäst i åldersspannet 2-8år. Vad för veterinärbesiktning hade ni försökt få till i de olika åldrarna? Röntgen...
Svar
14
· Visningar
615
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Hej! Jag sålde min häst 2017 efter nästan 4 år tsm då jag ramla av rejält och tyvärr blev väldigt rädd. Från att ha tränat tsm och...
Svar
8
· Visningar
1 495
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama