Pysseltips

tott

Trådstartare
Jag har tidigare pysslat en hel del; gjort jul- och andra kort, pärlarmband och ringar, tomtar mm, men har helt och hållet kommit av mig. Tror att det skulle vara bra för min inre stress att skapa lite och vara sysselsatt med annat än mobilen då jag "inte har något att göra".

Jag har begränsat med utrymme (och en katt ;)) och måste hålla till antingen vid köks- eller vardagsrumsbordet.

Vad finns det för kul pyssel/skapande man kan ägna sig åt nuförtiden?
 
Jag fick för mig för några veckor sedan att beställa hem ett korsstygnsbroderi, det är rätt kul! Kan absolut rekommendera det som lagom kul och inte så platskrävande pyssel :)
 
Jag tovar ibland - har tottar med ull i olika färger som jag formar till små djur med hjälp av speciella nålar. Kladdlöst, pyssel på liten yta.
 
Kul, jag är extremt uttråkad just nu och kikar runt, så följer denna tråden!
Jag har börjat måla lite med akryl idag. Ska göra en snäckmobil och limma Gynningservetter på krukor. Jag är mest intresserad av att göra något jag kan använda, som inte tar för lång tid.
 
Screenshot_20201013_152928_com.instagram.android.jpg
 
Virkning, broderi, bullet journal är väl mina senaste. Och odla om det räknas in. Pärlor, teckning/målning, göra smycken och pussla är andra idéer.
 
Passar väl att låna denna tråden för att kolla vart ni handlar ert pyssel (online)? Skulle vilja skaffa limpistol, lite chalkpaint, och smått och gott 🙂
 
Passar väl att låna denna tråden för att kolla vart ni handlar ert pyssel (online)? Skulle vilja skaffa limpistol, lite chalkpaint, och smått och gott 🙂
Jag kör Slöjd detaljers fysiska shop i Stockholm (hunden får följa med, så det blir miljöträning) och så ligger den bredvid Kartbutiken (som kanske är lite dyr, men jag är en sucker för specialbutiker). Hunden är välkommen in på Kartbutiken också. Det blir en utflykt för oss.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Tillskott för hund med skaldjurs allergi?
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp