Dentaku
Trådstartare
Jag har blivit väldigt sugen att testa en bötchersele på Rover efter tips i brukstråden om att en sådan kan hjälpa hunden att få ner nosen i spåret. Tyvärr är vår ekonomi lite för knackig nu för att tillåta ens så viktiga inköp som hundprylar( ) så igår satte jag mig och tillverkade en själv! Jag hade ett par gamla koppel hemma som låg och skräpade och slaktade en ryggsäck som ändå inte användes för att få spännen. Jag är riktigt nöjd med resultatet!
Vi hann prova den igår också, jag la ett appelliknande spår(dock utan pinnar), terrängen blev lite svårare än planerat då jag råkade traska ut först i blötmark, sedan snårskog. Vid första vinkeln blev det stopp men när han väl kom igång igen spårade han klockrent, bättre än jag kan minnas att han någonsin gjort!
Vi hann prova den igår också, jag la ett appelliknande spår(dock utan pinnar), terrängen blev lite svårare än planerat då jag råkade traska ut först i blötmark, sedan snårskog. Vid första vinkeln blev det stopp men när han väl kom igång igen spårade han klockrent, bättre än jag kan minnas att han någonsin gjort!