Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Å andra sidan, alltså förutom utseendet, så är det "engångsfönster", alltså "slit och släng".PVC fönster är (trots att jag gillar trä) ett riktigt bra alternativ.
Underhållet består i att man tvättar av karmarna med diskmedel o vatten + att man sedan vaxar dem med vanligt bilvax men något/några års mellanrum.
Prismässigt ligger de bra till
Det säkraste sättet att på lite avstånd se om det är kompositfönster eller ej är ju i hörnen.Å andra sidan, alltså förutom utseendet, så är det "engångsfönster", alltså "slit och släng".
När de slutar se fräscha ut, så måste man byta, det är inte möjligt att underhålla dem.
Så miljödåliga är bara förnamnet.
Underhållsfritt betyder tyvärr ofta att man måste byta till nytt, och det är inte ett dugg resursbevarande eller ens långsiktigt.
Och så var det frågan om vilket hus de passar på?
Det syns ju att det är plast, vilket blir störande på de flesta hus som egentligen är skapade för träfönster.
Som lösning för fönster i väldigt utsatt miljö, t.ex. som lagårdsfönster, så kan man eventuellt försvara användning.
PVC fönster riskerar att sänka värdet på en fastighet snarare än höja, om det inte är rätt fastighet för PVC-fönster.
Jag hade gärna satt in plastfönster när jag en gång behöver byta. Så skönt att slippa allt pyssel som det alltid är med träfönster....
Jag misstänker, att vi som jobbar en del med renoveringar av hus (inte flerbostadshus i mitt fall, och enbart i lantlig miljö), och dessutom med fönsterrenoveringar, har lite av ett annat öga för hur "fönster" passar ihop med det hus det monterats på.Vi ska sätta in nytt fönster på bottenplan och där kommer det att bli ett måttanpassat fönster som ej är öppningsbart. PVC
Min mor har ett PVC fönster i huset och det syns inte att det är plast.
Jag kommer själv byta ut lite till PVC just nu är det skrapning och målning men inför nästa omgång kommer viu att byta ut dem så småningom.
Jo faktiskt, det finns lösningar på det, det vet jag bestämt eftersom jag ju har ett förflutet i "plastbranschen" (också).För man kan inte reparera pvc-fönster!
Jag hittar mest referenser på att det inte går, eller är svårt att reparera PVC-fönster.Jo faktiskt, det finns lösningar på det, det vet jag bestämt eftersom jag ju har ett förflutet i "plastbranschen" (också).