Puzzel för treåringar

Mirre

Trådstartare
Isak gillar att puzzla men de flesta puzzel vi har hemma är för vuxna eller större barn. De han har själv är för typ 1 åringar.
Så det kan behövas lite nytt, vad har era barn?

Tipsa på!:banana:

Sv: Puzzel för treåringar

Ja, köp för lite äldre, de klarar mer än man tror! Lina blev 3 i januari, hon lägger 30 och 50 bitars själv nu, hon fick såklart hjälp de första 25 gångerna, så nu vet hon ju vilken bit som ska sitta var bara hon ser den... Men det är kul! Hon kan sitta länge med sina pussel. Iaf tills lillsyrran kommer och förstör...

Kan tillägga att på dagis var de impade att hon klarar 9-bitars... Jag har verkligen försökt få dem att ta fram lite svårare grejer, men det har inte hänt nåt än. :(

Sv: Puzzel för treåringar

*KL* (råkade svara fel person)

Jag tycker också att kärnans träpussel är bäst. De är så stadiga och lätthanterliga. Såna där papperspussel är bättre när de är lite större. Min 3-åring har pusslat 30-50 bitar det senaste året och nu skulle jag aldrig köpa ett pussel med mindre är 50 bitar (han blir 4 i sommar). Ha ha, jag överdrev lite sist jag köpte pussel. Jag köpte ett 160 bitars toy story pussel. Jag kan tillägga att sonen pusslar på det flera gånger om dagen, fast man får givetvis hjälpa till lite. Min pojk gillar ju som sagt toy story och jag köpte 30 bitars pusslet till honom trots att det är på tok för lätt för honom, men han har ändå älskat det och pusslat det hur mycket som helst!!!!

Liknande trådar

Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 096
Senast: gammalek
·
Småbarn Jag försöker hitta recept på mat som barnen gillar. Sonen kastar det mesta på golvet och dottern äter nog som de flesta snart 3-åringar...
Svar
14
· Visningar
996
Senast: cherie
·
Småbarn Vad ska era barn få för kalendrar i år? Jag vägrar Nissedörr som kräver engagemang. Men vill ha lite extra december mys. 3,5åring som...
Svar
16
· Visningar
776
Senast: bumpo
·
Småbarn Jepp, som rubriken säger. Vad lagas för vegetariskt till barnen (som dessutom går hem i stugorna)? Har lite idétorka när det gäller att...
2
Svar
23
· Visningar
1 290
Senast: cherie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar