Putsning av boots

E

Expensive_Hobby

Mina boots är väl använda och slitna i lädret men jag har inte råd just nu att köpa nya enbart för tävling. Hur får man bootsen snygga och framförallt, blanka igen?

Tacksam för alla tips!

Sv: Putsning av boots

Jag kör med samma som till sadeln när mina grejor ser sjaskiga ut, sadeltvål, Neatsfoot och sen Effax läderbalsam, och så polerar jag med en mjuk trasa tills det ser bra ut :)

Ett gammalt beprövat sätt att få blanka skor är att använda skoborste och skokräm . :idea:

Jo, men det gör jag. Det blir inte blank i alla fall.:devil:

Mina boots är väl använda och slitna i lädret men jag har inte råd just nu att köpa nya enbart för tävling. Hur får man bootsen snygga och framförallt, blanka igen?

Tacksam för alla tips!

Ta detta som en liten läxa om du ska köpa nya boots:
Sköt dem ordentligt med ett bra läderfett redan innan du börjar använda dem.

Jag antar att du har ett par till vardags och ett par till tävling.

Nej, jag har inte råd att ha ett par enbart till tävling. Så vardagsbootsen får duga.

varför inte bara ha ordentliga stallkängor i stallet? :confused:

nej men man kan väl ha "vanliga" skor till vardags?

jag tävlade med Jophurs i helgen, ingen såg nån skillnad..

Jo, men det gör jag. Det blir inte blank i alla fall.:devil:

Glömde att säga att du tillsammans med skokräm o borste måste använda "elbow grease" också. Gör ett nytt försök o lägg till detta samtidigt med borsten o skokrämen, så ska du se att det blir blankt

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
935
Senast: Ajda
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 077
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 981
Senast: Sesca
·
Hundhälsa Hej alla fantastiska, nu är det Sveriges oroligaste hundhönsmamma här igen. På måndag ska vi operera bort två små juvertumörer på vår 9...
Svar
10
· Visningar
969

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.

Hästrelaterat

Omröstningar