Pust stånk och stön! *gnälltråd*

IrpaSnirpa

Trådstartare
Jag börjar bli riktigt trött på detta nu!
Jag har sammandragningar allan, som börjar bli mer och mer ihållande.. Numera vaknar jag på nätterna också och det riktigt krampar och ilar i hela kroppen. Jag kan inte gå i trappar utan att behöva stanna varannat steg för att vila mig igenom ytterligare sammandragningar, går någon för fort när vi promenerar så börjar jag direkt grina för att jag inte hinner med..

Bebisen bufflar och pufflar, hickar och sparkar (Så gott den kan). Ryggen värker om jag sitter står eller ligger.. Händerna värker också, det blir bara värre..

Och än är det lång tid kvar. Ärligt talat så är det har urtråkigt.
Jag vill inte vara gravid mer! Är trött på att vara tjock och otymplig.
 
Sv: Pust stånk och stön! *gnälltråd*

Usch, lider med dig. jag tillhör den skaran sm inte gillade att vara gravid, ännu mindre föda fram barnet... hua!

Trots att Elivia nu är en månad gammal är jag fortfarande i "aldrig mer" stadiet.

Men håll ut, när du väl har bäbisen att snusa på så är du nöjd, även om vägen dit var för jävlig.
 
Sv: Pust stånk och stön! *gnälltråd*

Jag vill bara lägga mig ner och gråta. Sammandragningarna ger inte med sig så som jag önskar.. Mor och bonusfar är redo på att åka in i natt om det inte ger med sig.. Är på besök hos mina föräldrar i Göteborg sen i Onsdags. Sambon min åkte hem idag, borde nog ha följt med honom med facit i hand..

Har sedan vecka 20 haft regelbundna kontroller på blodtryck och äggvita då jag har haft otroligt mycket vatten i kroppen hela graviditeten, började redan i vecka 18.. Är sjukskriven sedan ett tag pga karpal-tunnelsyndrom = otroligt med värk i händerna och armarna, även massvis med trötthet i dem när värken inte är där.

Är bara så trött, hoppas att allt detta beror på det. Skall ligga och vila hela dagen imorgon och fortsätter det får jag ringa min BM i Västerås och fråga hur jag skall göra.. Känns lite riskabelt att sätta mig på tågen ensam i fyra timmar för att åka hem..

Bebisen skall inte komma ut förrän om 6 veckor enligt UL, men enligt våra beräkningar skall den ut den 21 sept.. Vill inte mer, orkar inte mer.. Vill vara mig själv igen.. Och ha den lille att snoffsa på..

Trött så trött så trött..

*ännu mer gnällig efter två timmar med systersonen*
 
Senast ändrad:
Sv: Pust stånk och stön! *gnälltråd*

Jag tycker att du ska kontakta MVC där du befinner dig och be dem kolla upp dig. Har du sedan tidigare gått på kontroller för att allt inte varit bra är det ju tyvärr så att man sällan blir bättre i slutet av graviditeten.
Fixa en tid i morgonbitti
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har...
2
Svar
31
· Visningar
5 329
Senast: Alexandra_W
·
Kropp & Själ Det lider jag av sedan 13 år tillbaka. Ibland är det riktigt illa, det går inte sova för hela armen värker, det strålar ut vid...
2 3
Svar
49
· Visningar
10 794
Senast: Lazy Lady
·
Svar
4
· Visningar
1 991
Senast: Disen
·
Gravid - 1år Lite bakgrund: http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=957339 Jag var på Aurora-samtal och blev lovad lustgas under alla...
2
Svar
28
· Visningar
3 284

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp