Pusseltråden

Var sitter (står?) ni och pusslar? Vilken storlek och höjd på yta?

Jag drömmer om att flytta till en tvåa och ha ett högt och stort soffbord framför soffan där ett pussel kan ligga framme 😍 Men många soffbord och soffor är ju typ samma höjd. Så klurar lite på vad som är acceptabelt 😊

Jag pusslar mycket i perioder men sedan jag skaffade katt igen har jag bara pysslat en gång, det bara liksom försvinner bitar.....ska köpa mig en pusselväska så jag kan stänga till ordentligt, tror det blir bättre än det pusselbord jag har nu, det är bra men inte helt optimalt.

Har en Ravensburger outletaffär ett par kilometer bort så ska åka förbi där någon dag. Stod igår i en annan affär och tittade länge på ett så fint Star Wars pussel men det var 2000 bitar. Det är stort, nästan 1 x 0,75 m. Vet inte var jag ska pussla det, passar inte i mitt pusselbord nämligen.

Bifogade filer

• Screenshot_20240111_103213_Amazon Shopping.webp
    Screenshot_20240111_103213_Amazon Shopping.webp
    97,1 KB · Visningar: 35
Köksbordet är betydligt bättre höjd än rumsbord iaf :) du kanske kan ha ett sånt där klaffbord? Då tar det inte så mycket extra plats när det inte används.

Ja jag håller verkligen med! Får se hur planlösningen blir, kanske man kan äta på annat ställe så det jag har kan bli pusselbord. Är perfekt storlek för 1500 bitars JvH-pusslen jag lägger 😍

Ja jag håller verkligen med! Får se hur planlösningen blir, kanske man kan äta på annat ställe så det jag har kan bli pusselbord. Är perfekt storlek för 1500 bitars JvH-pusslen jag lägger 😍
Det finns soffbord som går att fälla upp så att arbetsställningen blir högre men vet inte om det finns i bra mått för pusslande:D

Jag kopte ju ett pussel som jag borjade lagga. Jag har nog spenderat ungefar 5-6 timmar med det hittills, nu ligger det sedan fore forra helgen pa en stor masonit
Dar insag jag att mina colibris har problem i kylan (-10 C) och blasten och rusade ut for att fixa ofrusen mat (socker vatten) till dem och maste ha tryckt pa "Svara" i bara farten. (De ar nu tillbaka till en annan ofrusen "feeder" de sma stackarna.)

I alla handelser har jag pusslet pa en massonit skiva i garaget. Jag har inte ens ytterkanten klar annu och det jag astadkommit ar flera "oar" med bitar som passar ihop. Det ar SVART med oregelbundna bitar och jag har rent generellt svart att se helheten, jag ar allt for mycket detalj person, men skam den som ger sig ... Jag SKA pussla ihop elandet! So there!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka