Push pads?

finapina

Trådstartare
Ramlade över en annons om Push Pads. Liknade på Polar Pads men fästes under skon då hästen skos. Har ngn provat? Sitter dom tajt? Fördelar gentemot snösulor (som man alltid hade innan Polar Padsen kom)?

Ramlade över en annons om Push Pads. Liknade på Polar Pads men fästes under skon då hästen skos. Har ngn provat? Sitter dom tajt? Fördelar gentemot snösulor (som man alltid hade innan Polar Padsen kom)?
Känns väl som att det mest borde vara nackdelar med en hel sula? Instängt för hoven osv.

Jag använder vanliga hederliga snösulor, ser ingen anledning att byta.

Förstår inte heller varför man skulle ha det istf vanliga snösulor? Hade ju vart en sak om de va avtagbara vid behov!

Har inte testat pushpads men sulor överhuvudtaget är väl hyggligt mkt bättre än vanliga "snösulor" för oss som bor där det mest kommer vatten istället för snö. Snösulor skapar inte allt för sällan hovböld om det är lerigt i hagarna.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 042
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 397
Senast: Freazer
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 880
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 819
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka