Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har gjort currygrytor med pumpa, jag tycker att det passar jättebra. Även provat att göra gnocchi med en del pumpa istället för potatis, och pastasås (fast då med Hokkaido, men skadar ju inte att prova med denna som väl också har ett ganska fast kött)Jag har fått fram ett par Crown Prince pumpor. Kul att odla, men vad gör jag med dem?
Sötsaker utgår (diabetiker) och ugnsrostade lockar inte. Annat? Recept på god soppa?
Varken familjen eller jag gillar pumpa, men in i ugnen skivad, oljad, saltad, pepprad ät typ.Jag har fått fram ett par Crown Prince pumpor. Kul att odla, men vad gör jag med dem?
Sötsaker utgår (diabetiker) och ugnsrostade lockar inte. Annat? Recept på god soppa?
Använd istället för morot, palsternacka osv i recept du redan har!Jag har fått fram ett par Crown Prince pumpor. Kul att odla, men vad gör jag med dem?
Jag har fått fram ett par Crown Prince pumpor. Kul att odla, men vad gör jag med dem?
Herregud, efter den här tråden måste jag köpa pumpa! Jag blev så sugen på pumpasoppa
Jag har aldrig ätit pumpa men blir grymt sugen!!
Det här tycker jag är så viktigt! Många som inte gillar pumpa har inte fått den tillagad med ordentlig mängd syra. Det blir helt annorlunda då!Jag älskar att göra soppa på pumpa och har i ordentligt med chili i den men det går ju att justera hettan med mängd och typ av chili. Jag har alltid i något surt i soppan också, som citron eller lime, för annars blir den fadd och smaklös tycker jag. Annars är det ett minimum av ingredienser: pumpa, buljong, någon form av lök och kryddor.
Ja, det har varit min rädsla, att jag skulle tycka den blir för söt. Men nu vet jag hur jag ska fixa det.Det här tycker jag är så viktigt! Många som inte gillar pumpa har inte fått den tillagad med ordentlig mängd syra. Det blir helt annorlunda då!
Citron, lime eller apelsinjuice brukar jag använda.