Pumi och mudi

L

Liselotte X

Jag har sedan länge varit lite nyfiken på dessa ungerska hundraser. Är det någon här som har några erfarenheter av dem?

Sv: Pumi och mudi

Har en Pumi i familjen.
Lättlärda, följsamma, trogna sin familj.
Det är väl de positiva egenskaperna jag kommer på först.

Det negativa: reservation mot främlingar, VÄLDIGT envisa.
Jag skulle inte rekomendera den som första hund.

Sök på Google på Pudi och Mudi så får du upp många olika bilder..

Jag har borderterrier idag-apropå envisa när de sätter den sidan till!

Är det ingen annan som har några pesonliga erfarenheter av dem?

jag tränar tillsammans med en (lydnad) och mammas förra granne hade en. pumi alltså. pigga, glada hundar, snabba i sina reaktioner, verkar vara ganska självständiga. jag tycker inte att de är så fjäskiga som vallhundar brukar vara. och den ene är ganska hormonstinn (hanar båda två).

jag tycker inte att de är så fjäskiga som vallhundar brukar vara. (hanar båda två).

Vallhundar - fjäskiga? Pah! Själv hade jag ju gärna sett lite mer fjäsk emellanåt. ;)

Till TS - har någon gång tränat ihop med en mudi, och den var ganska vass men verkade lättlärd.

men du måste också ha träffat K som har varit ute i veberöd några gånger? hon har två st tror jag, men tränar och tävlar bara med den ene. hon bor dessutom i lund.

å västgötar står nog i en egen klass, lite bredvid de övriga vallhundarna tror jag ;). de är ju hund och förare i ett. all inclusive liksom.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
324
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Jag blev uppringd av ett försäkringsbolag som erbjuder betydligt bättre villkor än nuvarande. Hur är det när det gäller hund? Törs jag...
Svar
6
· Visningar
655
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
722
Senast: MML
·
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
376

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka