Pulsmätarhelvete......

Djurjouren

Trådstartare
Nu vill jag ha alla möjliga och omöjliga tips på hur man gör för att få pulsmätaren att siat kvar där den ska, inte glappa och inte det det och det.
Jag är inget bra på pulsmätare känns det som.
Nått märke som är bättre sämre?
Hru använder ni pulsmätaren i träning? Vad ligger era hästar på när ni galopptränar dem?

Sv: Pulsmätarhelvete......

Min glappar inte, när den ligger på en hylla i stallskåpet.....;)

Hör på fälttävlans sidan, dom borde ha några bra tips.

Att sätta en bit av en tvättsvamp imellan gjorden och mätarens sensor, -eller vad dom kallas, brukar ju funka, IBLAND.

Har ridtränat med pulsmätare åtskilliga gånger, och sällan har den glidit eller glappat. Lägger en våt wettextrasa mellan häst och sensorer.
Pulsen i galopp ligger vanligtvis runt 180, max för mina ligger runt 235.
Har 2 typer av polar pulsmätare och är jättenöjd!

Är mycket intresserad av att veta vaad för pulsmätare Cutty har:)

jag har tröttnat för länge sen :o .Dels tar det tid att koppla igång den.Och jävlas det retar man bara upp sig,och jag tycker det går ut över träningen på ett negativt sätt.Lägger den tiden på att stretcha och så i stället.
Och tycker inte jag behöver någon heller.Jag kör utan klocka med,utan går bara på hur hästen känns.Puls tar jag efter jobben.

Jag kör med klocka efter att han tröttnat på mätaren som ändå bara funkar när det är plusgrader och ljust ute.

Pulsar alltid efter 5 och 15 minuter efter däremot. :idea:

Ett tips kan jag ge.. En del Lysrörsarmaturer stör Pulsmätaren:crazy: Förut stod jag och "krånglade" på gången med mätaren för att till slut ge upp å köra ut ändå, men när jag kom utanmför stallet funkade den perfekt!!:confused:

Nu änvänder jag den inte. Bara efter jobb och när jag tar tempen...

Jag har provat många ggr med min pulsmätare, funkar hyffsat bra i låga farter men så fort man ökar farten börjar den krångla (och det är ju främst i snabbjobb iallafall jag vill att den ska funka).:(
Jag kar också kastat in den i ett skåp och köpt mig en "hando" och tar då puls på återhämtningen.

Kullan skrev:
Är mycket intresserad av att veta vaad för pulsmätare Cutty har:)

Två stycken från Polar. Den vanliga och den dyrast som går att koppla upp mot datorn.
Någon gång blir det naturligtvis fel, men inte så ofta så att jag hellre avstår från att använda.
Perfekt då jag tränar intervaller. Rider ex 700 meter, skrittar tills pulsen är 100, dags för nästa intervall osv.

De4 tär oxå en nackdel med pulsmätarna tycker jag.Att man kör när pulsen gått ner rätt.Jag börjar inte trava förr än hästen varvat ner hjärnan oxå.

Lines skrev:
De4 tär oxå en nackdel med pulsmätarna tycker jag.Att man kör när pulsen gått ner rätt.Jag börjar inte trava förr än hästen varvat ner hjärnan oxå.

Hehe, då skulle jag få köra 1 intrevall/veckan.:angel:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag vill gärna ha tips på torrschampo till min kliiga, oljiga hårbotten. Jag vet inte varför det kliar, trott på torrhet men jag är nu...
Svar
9
· Visningar
479
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
993
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Har haft tur och inte behövt använda förband och därmed Cellona på länge, men nu är det dags att fylla på stallapoteket. Men märket...
Svar
7
· Visningar
521
Senast: CarEr
·
Hemmet Efter minst sju år av handdiskande vill jag inte mer. Jag älskar matlagning och som det är nu får jag diska minst 2 - 3 gånger om dagen...
2
Svar
39
· Visningar
1 140
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka