• Trav
  • Trådstartare Trådstartare hermitage
  • Startdatum Startdatum
H

hermitage

hej kan man ha både pullburk och käkremen så man kan ha checken i käkremmen?

Sv: pullburk

Har du kort kak brukar det funka att skara av "sakerhetsremmen" och kora utan. Har du lang kak men anda vill ha pullburk samtidigt (typ vid jogg) racker det oftast att ha ett lite langre snore som du satt at endera sidan. Det ar ju mer som sakerhet och behover oftast inte sitta at sa att det stor.

Pa min som har no choke bytte jag ut kindstroppen till kindkedja som kak. Dar satte jag ett kort snore som jag knyter fast i sparrgrimman. Han gar utan kak och no choke nar han gar langsamt sa det blir inga problem med an slapp kedja osm flyttar pa sig heller.

Antar att du menar ganaschrem och pullburk!

Käkrem finns på ridhuvudlag!

Knyt remmen från kindstroppen i nosremmen istället, fast det fungerar kanske att ha både ganaschrem och pullburk också!

menar förstås kindstroppen i ganashremmen:d jag sätter pullburken och ganach remmen i samma knäppe får man har så?? för min ponny när hon galoppera ta hon in huvudet mot halsen så käken hoppar av om jag inte ha kindstroppet så jag tänkte testa pullburk då hon brukar dra in huvudet när hon blir het och vill gärna galoppera då

Drar hon in huvudet skulle jag satta pa ett z - guide eller barbit for att fa ur huvudet. Hoppar kaken av nar hon galopperar passar den inte. En annan sak om den hoppat av nar hasten gar fort i trav, da gor den ju ratt och kaken fungerar. Galopperar hasten bor du hjalpa den. Forst och framst saklart med att kolla upp kusen. Ar detta gjort, fa ut huvudet och korta kaken en bit.

Drar hon in huvudet skulle jag satta pa ett z - guide eller barbit for att fa ur huvudet. Hoppar kaken av nar hon galopperar passar den inte. En annan sak om den hoppat av nar hasten gar fort i trav, da gor den ju ratt och kaken fungerar. Galopperar hasten bor du hjalpa den. Forst och framst saklart med att kolla upp kusen. Ar detta gjort, fa ut huvudet och korta kaken en bit.

Ponny är "lite" annorlunda än varmblod, corminta ;) Det kan bli lite galopp av olika orsaker i bland.

hon galopper inte alltid. hon är kollad oss vetrinär och dom hittar inget har haft kotknackare inget där heller. hon blir het när andra fösöker köra om henne och drar hon huvudet och ökar. har kört hemma med burken och det funkar men tänkte testa det i loppet men vet inte hur det blir med kindstroppen

Hastar hoppar av alla mojliga anledningar (vem har satt en startstolpe pa innerfaltet??? Helt onodigt!)

Snarare det har med att den trycker in huvudet och sen galopperar. Kan man da undvika att den krullar ihop sig borde man iaf (delvis) eliminera atmnistone en galopp orsak. Nu har jag ingen aning om diametern pa burken i fraga men manga ganger tycker jag de ar for sma och hasten (ponnyn) har plats att trycka ner den och anda komma undan. Likadant med chokeplates pa manga hastar. Beror ju saklart pa hur man spanner den ocksa.

On topic - Kan inte tanka mig att det vore mot reglerna att ha en extra ganaschrem. Oavsett vilken sida av Atlanten man tavlar pa...

Har du kort kak brukar det funka att skara av "sakerhetsremmen" och kora utan. Har du lang kak men anda vill ha pullburk samtidigt (typ vid jogg) racker det oftast att ha ett lite langre snore som du satt at endera sidan. Det ar ju mer som sakerhet och behover oftast inte sitta at sa att det stor.

Pa min som har no choke bytte jag ut kindstroppen till kindkedja som kak. Dar satte jag ett kort snore som jag knyter fast i sparrgrimman. Han gar utan kak och no choke nar han gar langsamt sa det blir inga problem med an slapp kedja osm flyttar pa sig heller.

Ja om man menar kindstroppen så.. Checken har inget i ganachremmen å göra..

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag behöver ett pannband med knäppen som man kan fästa en löstagbar käkrem i, frågan är bara vilka som är bäst?! Flera märken...
Svar
3
· Visningar
378
Senast: Elendil
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
963
Senast: Cattis_E
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
423
Senast: Pegasus63
·
Hästmänniskan Hej! Jag har en lite konstig fråga. Jag har letat häst ett tag och det har gått ganska dåligt. Men det var en häst som jag hade ögonen...
Svar
2
· Visningar
1 197
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka