A
Axelle
Bebisen (hermelinkanin) har nu blivit tonåring. Hon är nu knappt 4 månader, och jag överdriver inte när jag säger att förändringen gick över en natt och hon en dag vaknade som ett tonårsmonster. Rumsrenheten är ett minne blott, och hon skvätter lite här och där. Hon hoppade även upp på Oskars bur, och kissade ner på honom. Det sprätter även kulor varhelst hon skuttar. Hon gnider hakan mot allt hon hittar, gräver & bökar. Igår slängde hon sig även med fulla krafter mot burdörren för att ta sig ut till hanen (hon lyckades, dessutom, och blev grinig när jag fångade in henne på studs). Han, som tidigare uppvaktat intensivt, blev dock en aning chockad, och sprang och gömde sig bakom sin älskade ost. Haha! Vågade inte kika fram igen förrän hon satt säkert bakom lås och bom (vilket i detta fall motsvarar en burdörr säkrad med hårsnoddar).
Utgår ifrån att allt detta är fulkomligen normalt, men frågan är hur länge hormonerna kan förväntas rasa så här? Vad är en "normal" tonårsperiod?
Utgår ifrån att allt detta är fulkomligen normalt, men frågan är hur länge hormonerna kan förväntas rasa så här? Vad är en "normal" tonårsperiod?