Nalasmatte

Trådstartare
Är ps träns en billigare i Falsterbo? Isf hur mycket? Är det värt att vänta med att köpa tills man är där?

Det tror jag inte. Nu kan jag inte svara för PS specifikt, men om något (i allmänhet) brukar saker snarare vara dyrare än vanligt på FHS, än billigare.

Jag skulle säga att det beror på 1. vilken dag du kollar, eller 2. vilken kollektion du vill köpa.
Det är inte ovanligt att många har 10-15% rabatt sista dagen, för att åka hem med så tomma lastbilar som möjligt. Men detta skiljer sig enormt mycket mellan utställarna.

Det tror jag inte. Nu kan jag inte svara för PS specifikt, men om något (i allmänhet) brukar saker snarare vara dyrare än vanligt på FHS, än billigare.
Ånej, inte dyrare. Däremot har många ÅF olika priser från början.

Jag är ganska prismedveten, och har besökt Falsterbo iaf i 10 år, jag skulle säga att de flesta andra också är ganska prismedvetna och inte köper "bara för att".

På ghs hade de mässpriser på flera saker, det kanske de har i Falsterbo också? Tror tränset jag köpte var 200 kr billigare och grimman 100 kr billigare.

Tack för svaren!

Då har jag en följdfråga som någon kanske kan svara på.
Hur stor skillnad är det mellan cob och full i modellen high jump?
Har provat ett i cob och jag tycker att paddingen under hakan är för kort. Är den längre i storlek full?
Och då är frågan om det blir för långt i sidorna istället..
Hittar ingen info om det på deras hemsida

Ånej, inte dyrare. Däremot har många ÅF olika priser från början.

Jag är ganska prismedveten, och har besökt Falsterbo iaf i 10 år, jag skulle säga att de flesta andra också är ganska prismedvetna och inte köper "bara för att".

Aha! Nej, jag är inte riktigt så prismedveten (mer pappas plånbok som om något är prismedveten :rofl:), men jag tycker ofta saker är en 10% dyrare på FHS. Men det är bara en känsla, inget konkret!

Dom brukar ha rättså bra mässpriser på alla deras saker tycker jag. Absolut värt att vänta!

Tränsen är rättså stora i storleken. Till min förra häst som låg mellan cob och full så var full JÄTTE stort. Nu till den nya som har ett normalt full huvud så har jag det inspänt till Max i nästan alla hål! :) har haft tre olika modeller och det har varit samma med alla.

Dom brukar ha rättså bra mässpriser på alla deras saker tycker jag. Absolut värt att vänta!

Tränsen är rättså stora i storleken. Till min förra häst som låg mellan cob och full så var full JÄTTE stort. Nu till den nya som har ett normalt full huvud så har jag det inspänt till Max i nästan alla hål! :) har haft tre olika modeller och det har varit samma med alla.

Min ponny måste ha full i High jump, tycker inte att de är stora i storleken.

Min häst är normal/liten full och på henne är high jump lagom i full så jag skulle inte heller säga att de är stora i storleken. Men jag har inte testat fler modeller än high jump så det kanske kan vara olika.

Kan det skilja mellan nya och gamla? Har ett HJ till låns - gamla modellen. Och det är ordentligt stort i full tycker jag. Hästen har normalt full, och båda remmarna på nosgrimman är på innersta och det skulle eg behöva göras fler hål.

Min häst är normal/liten full och på henne är high jump lagom i full så jag skulle inte heller säga att de är stora i storleken. Men jag har inte testat fler modeller än high jump så det kanske kan vara olika.

Jag har inte provat HJ så det kanske är mer normalt. Har haft flying change, elegance och nu flying change deluxe. Hoppmodellerna kanske är mer normala! Funderar på att köpa ett HJ också nu.

Jag har en äldre youngster-nosgrimma i cob och den sitter OK på yttersta hålet. Kommer nog göra ett till.

Hon har annars cob, så det är lite konstigt.

Angående storlekarna tycker jag också att PS är stora. Har ett Flat Out till Herr Häst, köpt förra våren. Han ligger normalt sett mellan full - x-full i storlek, brukar kunna ha full utknäppt på några av de sista hålen, likväl som x-full inknäppt på några av de inre dito. Han har sitt Flat Out i full, och det är knäppt på innersta hålen överallt.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är ny här och detta är mitt första ”inlägg”. Jag undrar om Hunter träns fortfarande säljs? Såna med platta nosgrimmor! Jag...
Svar
9
· Visningar
701
Senast: Kristall10
·
Utrustning Jag behöver hjälp! Det är dags att börja fundera på en julklapp till min tränare. De senaste åren har jag fyllt på hennes schabrakförråd...
Svar
8
· Visningar
733
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Någon som har Antarés träns? Tänker främst på precision tränset. Märker ni någon skillnad? Finns det något annat märke som är värt att...
Svar
10
· Visningar
626
Senast: Freazer
·
Utrustning Måste köpa nya ridskor. Bruna i skinn. Hyfsat billiga. Har kollat på Horze och Hööks. Har någon erfarenhet av dessa två modeller? denna...
Svar
8
· Visningar
382
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Retrievertråden
  • Oseriös avel 2023