Fast det finns ju de som prutar direkt, säg att jag säljer en bil och den har legat ute i 5 (FEM!) minuter, direkt ringer någon och ska pruta. Och då är det ju bara för att pruta. Och såna människor ser jag ner på. Jag har bra koll så jag vet vad jag kan ta betalt och får alltid det jag vill ha, snabbt dessutom. Då är det så jävla störigt med "pruta pruta pruta" folket.
Varför utgår du från att jag är efterbliven och försöker sälja till oskäligt pris?
Jo jag tycker man är snål när man prutar på något som redan ligger bra i pris. Prutar man så får man inte köpa av mig, så enkelt är det.
Sålde tex en sadel (köpt av mig för 27000 dvs en dyrare sadel). En person ville köpa men prutade massor. Inte för att priset var dåligt utan för att hon "skulle utnyttja situationen till max" (hade sålt hästen redan). Bara det att jag var inte i behov av pengar och den tog inte direkt upp någon plats så hon fick inte köpa, inte ens till utsatt pris sen
Haha annat exempel, vi sålde vår gamla säng när vi beställt en ny. La ut för 4500, nypris runt 13, en prutar till 3500. Okej säger min sambo (han som köpt den, inte jag). Då säger personen "nä skrev fel menar 2500" hahahahaha

Det blev inget där heller, en annan köpte för 4500 veckan efter.
Så min erfarenhet är att folk är så jävla snåla.