Provridning

M

Medryttaren

Det är så att jag ska börja provrida olika ponnyer:D På söndag ska jag provrida en D-ponny. Vad ska man tänka på vid provridning, vad ska man ställa för frågor? Jag har inte hoppat så jätte högt typ 90-100 cm och den jag ska provrida hoppar 1,30 kan jag hoppa typ 1m och även veta att den är bra på att hoppa. Ska man prova att lasta? Snälla svara!!!!:bow:

Hälsningar en blivade ponnyägare:laugh:

Sv: Provridning

Vad du "behöver" fråga beror på vad du vill göra med hästen. Och många frågor får man svar på om man får prova att hantera hästen lite.

Men det kan vara viktigt att veta om hästen har varit skadad eller sjuk, hur den är när man rider ut, hur den är på tävling/träning. Sen kan du ju så klart fråga hur den är med transporten om du vet att du kommer att lasta den mycket.

Det viktigaste är sen hur du känner att du funkar ihop med hästen.

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 880
Senast: Mia_R
·
Träning hej, har haft min ponny som är från irland i snart två år (blir 8 i år) o i början var han livrädd för bommar på marken, alltid jätte...
Svar
9
· Visningar
1 767
Senast: sorbifolia
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 610
Senast: Cambrie
·
Ridning Hejsan! Jag har en D-ponny valack på 7 år som jag själv har ridit in och utbildat vilket gått super. (Jag är 14 år och har unghästvana)...
Svar
15
· Visningar
3 947
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka