Provoserende uttalelse om islandshestsporten...

S

sleepy

Dere kjenner kanskje til Oslo Horse Show? Det er hvertfall et stort årlig arrangement i en konserthall (Oslo spektrum) midt i Oslo. Her konkurrerers det internasjonalt i sprang og dressur.

På slike stevner er det vanlig med diverse pauseinnslag som f.eks shetlandsponnigalopp, oppvisninger, voltige o.l. Islandshestridning er et kjent og kjært pauseinnslag, som manglet i år. Mange savnet det, og lurte på om hvorfor islandshestene ikke var med, og om de kunne være med til neste år... Dette svarte en kjent, norsk sprangrytter som var med på å arrangere Oslo HorseShow:

"Det har vi hatt før, og vil vurdere det igjen. Det som har vært negativt med islandshestinnslagene har vært at det har vært alt for mange store voksne menn som har ridd på de små ponniene. Det blir rett og slett estetisk feil. Hvis vi i fremtiden skal ha noe innslag med islandshester vil vi anmode om at det er mindre personer som rir disse ponniene."

Hva synes dere? Skal vi kanskje forlange at sprangrytterne f.eks begynner å ri med lengre stigbøyler, fordi det ser så stygt ut med korte? Eller? :mad:
:bump:

Så tramsigt. Som om de i friidrottsgalor skulle utesluta alla länder med rosa nationsdräkt för att 'det skär sig med de andra deltagarna'.

Om jag har förstått det rätt är det av samma andledning som det inte har varit några islandshästar i Göteborgs Horse Show dom sista åren. Jag vet inte om det var nån speciell person som uttryckte sig likadant som i Oslo, men det har tydligen varit deras motargument till att islandshästarna ej har fått vara med. Men i år skall det bli ändring på det som tur är. Verkligen på tiden.

og det skulle komme fra folk der rider deres heste til som 2 års - lader dem stå inde i 23 timer og ikke har dem på fold !
og som overhoved GIDER ride en sur krikke med kun 3 gear ..
:rofl:
eller - mod dumhed kæmper selv guderne forgæves !!!! :

Otroligt dumt, vet inte vad jag ska säga! Visst kan man kanske tycka att det ser lite lustigt ut första gången man ser en 1,90 cm lång man på en isis, men det går ju fort över när man ser energi och utstrålningen,och då ser det ju inte ut som ponnyridning direkt.

Gubbmaffian som bestämmer vill nog hellere se unga tjejer hoppa i raffsett, korta kjolar mm (som tex i maskeradhopning Globen)än vuxna män på små hästar. och visst det säljer nog bättre :devil:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jeg vet ikke hva som er galt med meg, og jeg trenger å skrive av meg.... kanskje er det noen andre der ute som har hatt lignende...
Svar
18
· Visningar
1 195
Senast: Lobelia
·
Utrustning Så min lille hest er øm i mage muskulaturen, og jeg lurer på å kjøpe en ny gjord til hoppsadelen. Finnes det noe ala Eric Tissant...
Svar
7
· Visningar
635
Senast: MimmiNO
·
Övr. Hund Behøver hjelp og synspunkter. Skriver på norsk så blir det minst feil. Jeg og samboeren fikk oss ny hund for 6 år siden, en da 9 mnd...
Svar
4
· Visningar
1 323
Senast: Bison
·
S
Ekonomi & Juridik Det er helt sikkert mange av oss Bukefalister som planlegger å bygge stall med tiden?! Selv er jeg en av dem, og jeg er på utkikk etter...
Svar
1
· Visningar
1 228
Senast: Stall Lorinser
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama