Provokativa tioåringar

G

Graendal

Hur hanterar man sådana? Helst utan att ta till våld, men jag är öppen för alla förslag. :angel: ;)

Först blev hon otroligt irriterad när hon fick vänta uppskattningsvis åtta sekunder på mig när jag slängde på mig lite kläder. Sen petade hon på min velourtröja och så hånfullt "den var ju inte alls mjuk", helt apropå ingenting, och lyckades framkalla nåt slags (ganska ensidigt) gräl när jag frågade varför hon påpekade materialet på min tröja, hon drog upp flera år gamla saker och lyckades kritisera hela min person. :D Allt under loppet av några få minuter, bara för att få smälla igen vår (250 år gamla och inte så smällvänliga) ytterdörr och gå till grannen, och slippa hjälpa till med middagen.

Vad fan gör man? Jag tyckte ändå jag höll mig i skinnet och inte fräste tillbaka på provokationerna, försökte svara seriöst och lugnt istället, men det verkade inte hjälpa. Liksom?!

/Syster.
 
Sv: Provokativa tioåringar

Räknar till tio och dricker ett glas vin? Flyttar hemifrån? Går i ide tills hon växt upp?

Som syster är det nog inte helt lätt att göra nåt åt det... Men lite catfight kanske hjälper? :)
 
Sv: Provokativa tioåringar

.................................
Missuppfattade jag dig nu? pratade du om en syster:confused:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Provokativa tioåringar

Hmmm.

Engelsmännen löser såna problem genom att sätta dem i internatskola i den åldern. :angel:
 
Sv: Provokativa tioåringar

Lär henne att man inte kan behandla andra människor hur som helst. Skäll på henne ordentligt nästa gång och tala om att sådär bär man sig inte åt. ^^
 
Sv: Provokativa tioåringar

Hur ska det hjälpa barnet att förstå att man inte behandlar andra människor hur som helst, genom att skälla ?
 
Sv: Provokativa tioåringar

man måste kunna säga ifrån ordentligt.
 
Sv: Provokativa tioåringar

Vi har väldigt olika syn på saker och ting, du och jag. Men tänk så tråkigt det vore om alla vore lika.
 
Sv: Provokativa tioåringar

Japp med det är en milsvid skillnad på att dra ordentliga gränser och skälla!

Håller med dig här. När jag var en liten tioåring så bet det mer när mina föräldrar var lugna och sa åt mig än när de skrek.

Det gick bara in genom ena örat och ut genom det andra.
 
Sv: Provokativa tioåringar

våld löser inget,en 10åring ska du säkert lyckas prata förstånd med utan att det blir ett himla väsen av det hela.
fråga helt lugnt vad hon menar/håller på med o låt henne förklara o be om ursäkt för sitt dåliga uppträdande...
 
Sv: Provokativa tioåringar

lite olika alternativ...

1) tryck upp mot väggen å hota, "passa dig j****T noga" å stirra med psykopat-blick :devil:

2) säg något ELAKT... typ något om vikten i den ålderna borde bita :angel:

3) slå, hårt... ;)


närrå...

som nån sa, internatskola, låter smidigt...
 
Sv: Provokativa tioåringar

Mer provokativ person än dig får man nog leta länge efter.

Till er andra vill jag bara tillägga att det var aldrig våld det handlade om. Snarare att ett dåligt beteende inte ska accepteras eller mjäkas med.
 
Sv: Provokativa tioåringar

Jag har en sån!!!

En ljuvlig kille som fyller 11 snart.:love:
Det är så skojigt för det är som att ha två barn, en överdrivet väluppfostrad som syns ute och samma som ibland kan bli helt kockolobello hemma.
Vi ryker då och då ihop men det är inte så allvarligt, vi gör fucktecken och svär och skriker....:angel:
Det gör inte så stor skada för ingen av oss skulle göra det om någon annan såg.
Vi är nämligen väldigt lika en timid fasad med ett helvetes humör bakom som bara visar sig för dem man älskar......
När vi laddat ur oss kan vi prata om problemet på ett jättebra sätt.
Vi pratar också en hel del om impulskontroll och hur man kan styra sitt humör.

Idag kom vi på hur vi ska bli sams om hans rum. Han får pynta 200 om han inte städar så gör jag det åt honom.
Hoppas han är för lat.
 
Sv: Provokativa tioåringar

Skrattar, du det var skrivet med lite skämtsam ton.

Ber om ursäkt om du tog det allvarligt, ska ta med en smiley-gubbe nästa gång ;)

Glad Midsommar :D
 
Sv: Provokativa tioåringar

Ja, tack så mycket. Det är lite svårt att höra vilket tonläge du har i ett textbaserat forum.

Intressant humor förresten.
 
Sv: Provokativa tioåringar

Ja precis som med alla internet-diskussioner..

Jaha tack så mycket, inte ofta man får höra att man har intressant humor ;)
 
Sv: Provokativa tioåringar

Jadu, en blivande tonåring, första tecknen liksom.

jag vet inte om det finns något allenarådande recept på hur dessa varelser skall behandlas. det är olika från fall till fall..
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #9
  • Köpa stamtavla av uppfödare?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp