Sv: Provar westren på nya frieserpojken
OJ här gick det hett till
Först vill jag varmt tacka InaL för go kommentar om Lilla B´s fina nya utrustning som han stolt bär även om den är lite läskig
Även det du skriver övrigt då du förstod trots att jag skrev
oerhört klumpigt i min text i 1 inlägget
!!
För att svara i övrigt i ämnet på inlägg så jag la in filmen på skoj & på begäran av många som tycker jag vart saknad länge samt löjligt stolt som man är över mina 2 svarta som är allt för mig, det var roligt att prova westren med honom samt vara i sadeln överhuvudtaget. Att prova & se hur vikthjälperna funkar på honom då han ska lära om (ska tillägga han kan inget av det alls då han är dressyrtränad & de har nog gått hårt på honom i den träningen på olika sätt var det verkar & därav oerhört stel, går på bogarna, osäker, växer, lite knas med bakvagnen som vart mm mm & jag e
lika kass jag!) det var knappast någon seriös träning om jag säger så, vi laja lite & prova saker...lärde känna varandra, var kanske 7 gången jag var upp el så
Sidekick gav ett svar i sitt inlägg som var riktigt men som kanske modfällde lite måste jag erkänna men det var väl menat. För det är rätt uppenbartom det inte syns så det skriker om det, att jag är knappst någon super ryttarinna snarare tvärtom får jag väl lesset medge som har enormt mycket att jobba med i ridningen.
Visst är det är en seriös gren som vilken som helst inom ridsporten det neckar ingen till (det är dock kanske inte en som man tänker på frieser det första man gör) fast att vi "larva runt" på filmen annars skulle jag inte lägga ner tid på att lära, men jag måste skola om honom inte bara på sättet han hittils e riden till det sättet jag rider på(bla utan ben) & sen utb i de grenar vi vill hålla på sen vilket i sig är en utmaning som heter duga kan jag säga !
Visst får man leken tåla om man ger sig in i den!(man har ju bräckligt ego helt enklet
) , jag utryckte mig klumpigt helt enklet & får som den
dumbom jag är skylla mig själv Visst ska man inte bara ge ryggdunk bugga & säga ohh vad vacker hästen är, vi har
ENORMT mycket & stort arbete framför mig/oss det är något jag är väldigt medveten om. Jag önskar jag var den ryttaren jag var innan alla olyckor, operationer samt annat men nu får jag använda mig av det som går & utveckla det så gott det går (gnällllll & ynk)även om hästarna har kapacitet till välidgt mkt & höga klasser
Tack till ALLA ni som svarat & Tack InaL (kram till dig)som förstod trots knasigt inlägg av mig
, ni mena alla gott & det var jag som ställde till det då jag skrev 1 inlägget!!!!
Så skyll på mig hörrni, inte bara värdelös på hästrygen vad det verkar!!!
Ska va mer tydlig nästa gång även om vi inte ska ha ryggdunk & åhhhh så klart !!!
Lovar att säga till när ni ska fjäska
Kram till er alla, vi kanske dyker upp igen !!
FDT