Provar westren på nya frieserpojken

• Western
  • Trådstartare Trådstartare Friesian Dream Team
  • Startdatum Startdatum
F

Friesian Dream Team

Japp har provat westren på honom & han tyckte det var riktigt roligt fast han ville gärna gå på fortare den lilla krabaten så det var att hejda honom lite med den lilla styrka jag nu har i de delar som funkar :D. Nu är detta filmat i maj för efter det sen som sagt var jag i olycka & kan lägga på ytterligare skador på de jag hade. Men SNART är jag tbx i sadeln igen :bump::laugh:.....

Han verkar ha skoj i alla fall & jag försöker hänga med så gott jag kan i sadeln :o....kan tillägga att han därifrån (Holland) han kommer är van att gå enormt i hop dragen

Vad tror ni kan det bli någe ...funderar ju på att försöka ställa upp i Westren SM nästa år :D:o överambisöst kanske men skoj mål att jobba emot !!

Så here we go 1 gången vi testar westren & westren sadel!
(Hoppas jag la tråden rätt nu ??)

FILM

Kram på er alla goa westren lövers
FDT

Sv: Provar westren på nya frieserpojken

Fin häst! Men du vet att man inte behöver rida på en hand bara för att man rider western va?;)
Försök få honom att sänka sig och länga sig lite, vet inte om det är svårt för denna rasen? (Observera att jag inte tittade på hela filmen)
Och försök få honom mer rak, nu svänger han med bogen före och vrider huvudet åt fel håll (Beror ju säkert på att neckreiningen inte sitter som den ska).

Lycka till!:bump:

Senast ändrad:

Kul att nån svara !!!
Jodå det vet jag då jag bor på westren ranch;) men det är inte alltid alla tentakler funkar bara på mig :D jag hade lika gärna i det skedet kunnat släppa tyglarna helt eg men men..... Tyvärr som säkert syns väldigt tydliget så är han så e stel som en trädgårdpinne för att han provar westrensadel för första gången lite läbbigt men roligt sa han men han är eg dressyrtränad i holland & tränad lite väl hårt tyvärr vad det verkar + att han då han kom (2 mån innan)& även långt in i juni fortfarnde var så stel i sin hals att det gick inte att strecha han ens i hals & sidor, han bet sig fast osv ...men han e mycket bättre nu.

Att sänka honom är inte det lättaste men beror ej på den ras han är utan då man tar i tyglarna minsta lilla så drar han i hop sig men allt detta jobbas det på & neckreining det vet inte han ALLSSSS vad det e ens :D Vi hade mest lite skoj helt utan krav jag var glad jag kunde sitta upp :laugh:!

Sen att han kämpar med skit i sadeln eller ska jag säga katastrof oxså stackarn kan han inte göra så mycket åt ;) men något blir det nog av oss tror jag någongång :laugh:

Senast ändrad av en moderator:

Vad kul att se Benta i sin cowboyutstyrsel för första gången! Allt klär en skönhet! Självklart tycker många att det är ett stilbrott att klä en Frieser i western men visst måste man få ha lite lattjolajban nån gång och inte va så himla seriös;)

Jag måste säga att jag är fascinerad av att det alltid dyker upp någon som anser sig ha rätten att vara stand-in tränare och kommentera hur man rider eller hur man borde/ inte borde göra.:devil: Det är inte bara i denna tråden utan förekommer överallt på detta forum. Jag tycker det är tråkigt att det förekommer och det sårar alltid mottagaren. Bort med det negativa och uppmuntra och peppa varandra istället!:bump:

Så du menar att så fort man inte skriver att det är den vackraste hästen man sett och det ser helt underbart ut så ska man hålla tyst :crazy: ? Ser inget negativt och klagande i Sidekicks inlägg utan bara ren fakta från vad man ser i videon. Sedan låter det på dig att för hästen rids i western utstyrsel så ska det vara lek.

Snacka om att missförstå mitt inlägg...
Självklart är western en seriös gren, det var inte western som sådan jag påpekade. Min poäng var att någon säkert skulle kommentera att westernutrustning skär sig med Frieser som kanske är mer typen för Barockridning och dressyr.

Vad jag menade med negativa kommentarer var att det var inte ridningen som friesian dream team var ute efter att få kommentarer om, men genast kom kommentarer om att hästen föll ut i bogen och inte var rakriktad mm.

Hej, inte för att jag har med det att göra, men kunde inte låta bli att svara, jag tycker personligen att ger man sig in i leken får man leken tåla. Dessutom uppfattade inte jag åtminstone, sidekicks text som negativ kritik, tvärtom som väldigt konstruktiv och peppande. Ts, verkade då ta det på rätt sätt, vilket var tur. Kan tycka precis tvärtom att det är för lite konstruktivitet och för mycket ryggdunk, fast det många gånger inte alls är bra. Sen är det självklart att man ska se allt det positiva också. Men ställer man en fråga och får raka svar, måste man kunna ta det annars får man väl ställa en ledande fråga, så att folk fattar att man inte är mottaglig för kritik!?!
Mvh Mia

Vad får du ut av att sabba denna tråden då? Det enda negativa jag ser i denna tråden är DINA inlägg. Lägg av!!! FDT la ut en film och frågade vad vi trodde om detta. Sidekick svarade i en trevlig ton vad ryttaren behövde jobba med. Var är felet i det.??

Senast ändrad:

OJ här gick det hett till

Först vill jag varmt tacka InaL för go kommentar om Lilla B´s fina nya utrustning som han stolt bär även om den är lite läskig :D
Även det du skriver övrigt då du förstod trots att jag skrev oerhört klumpigt i min text i 1 inlägget :o!!

För att svara i övrigt i ämnet på inlägg så jag la in filmen på skoj & på begäran av många som tycker jag vart saknad länge samt löjligt stolt som man är över mina 2 svarta som är allt för mig, det var roligt att prova westren med honom samt vara i sadeln överhuvudtaget. Att prova & se hur vikthjälperna funkar på honom då han ska lära om (ska tillägga han kan inget av det alls då han är dressyrtränad & de har nog gått hårt på honom i den träningen på olika sätt var det verkar & därav oerhört stel, går på bogarna, osäker, växer, lite knas med bakvagnen som vart mm mm & jag e lika kass jag!) det var knappast någon seriös träning om jag säger så, vi laja lite & prova saker...lärde känna varandra, var kanske 7 gången jag var upp el så :crazy::o Sidekick gav ett svar i sitt inlägg som var riktigt men som kanske modfällde lite måste jag erkänna men det var väl menat. För det är rätt uppenbartom det inte syns så det skriker om det, att jag är knappst någon super ryttarinna snarare tvärtom får jag väl lesset medge som har enormt mycket att jobba med i ridningen.

Visst är det är en seriös gren som vilken som helst inom ridsporten det neckar ingen till (det är dock kanske inte en som man tänker på frieser det första man gör) fast att vi "larva runt" på filmen annars skulle jag inte lägga ner tid på att lära, men jag måste skola om honom inte bara på sättet han hittils e riden till det sättet jag rider på(bla utan ben) & sen utb i de grenar vi vill hålla på sen vilket i sig är en utmaning som heter duga kan jag säga !

Visst får man leken tåla om man ger sig in i den!(man har ju bräckligt ego helt enklet ;):crazy:) , jag utryckte mig klumpigt helt enklet & får som den dumbom jag är skylla mig själv Visst ska man inte bara ge ryggdunk bugga & säga ohh vad vacker hästen är, vi har ENORMT mycket & stort arbete framför mig/oss det är något jag är väldigt medveten om. Jag önskar jag var den ryttaren jag var innan alla olyckor, operationer samt annat men nu får jag använda mig av det som går & utveckla det så gott det går (gnällllll & ynk)även om hästarna har kapacitet till välidgt mkt & höga klasser

Tack till ALLA ni som svarat & Tack InaL (kram till dig)som förstod trots knasigt inlägg av mig:o, ni mena alla gott & det var jag som ställde till det då jag skrev 1 inlägget!!!!

Så skyll på mig hörrni, inte bara värdelös på hästrygen vad det verkar!!!
Ska va mer tydlig nästa gång även om vi inte ska ha ryggdunk & åhhhh så klart !!!
Lovar att säga till när ni ska fjäska ;)

Kram till er alla, vi kanske dyker upp igen !!
FDT

Utifrån den här meningen i ditt första inlägg utgick jag ifrån att det var western du tänkte satsa på, och gav dig då därför tips och råd.
Om du inte vill ha tips och råd, skriv det då.
Och vad är det att bli modfälld över? ALLA ryttare har massor av jobb med sina hästar, och här var jag schysst och gav dig lite råd i all väl mening. Jag har ingen aning om hästen bakgrund utan utgick ifrån filmen. Man kan ju inte gissa liksom.

Vad tror ni kan det bli någe ...funderar ju på att försöka ställa upp i Westren SM nästa år

Jag har inte någonstans inte sagt att du var schyst & inte mena väl!!...
JAG tog på mig att JAG gjorde tokigt som la upp det jag skrev fel, bad om ursäkt & tacka alla....jag kan inte göra mer .....

Åter igen tack för råden!

Punkt från mig & för tråden !!

Oh boy, jag hade aldrig kunnat drömma om att det skulle bli sådana reaktioner på mitt lilla inlägg, då hade jag aldrig stuckit in näsan:o. Jag är hemskt ledsen om jag trampade någon på tårna med mina kommentarer.

Liknande trådar

F
Western Smyger in för första gången på länge nu på buke då jag åter igen vart rejält dålig (smyg in på hemsidan vår under vem e matte, så ser...
Svar
9
· Visningar
5 461
Senast: Sellan
·
S
Övr. Hund Jag som efter många år trodde jag kunde hund har på nytt fått mig en tankeställare. Vi har tagit in en ny hund i flocken. En omplacering...
Svar
17
· Visningar
7 325

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka