G
Grimhild
Närmaste distansklubben (Tjust) ska ha ett par "prova-på" ritter under hösten, och jag är väldigt intresserad av att testa, men vet samtidigt inte om jag vågar , jag och hästen kanske skämmer ut oss aldelles . Är ägare till en NSV bruks, som är i god kondition, vi är ofta ute på långa rundor (tre/fyra timmars turer är ingen ovanlighet). Problemet är att han blir väldigt het och springig i sällskap med många hästar, och jag har i ärlighetens namn svårigheter med att hålla in honom i bland. Vet dessutom inte riktigt hur han reagerar på så många okända hästar , vågar definitivt inte ge mig iväg utan sällskap från något bekant ekipage.
Kanske inte dom bästa förutsättningarna när man ska rida distans, men vi jobbar på att han ska lugna ner sig med springandet. I övrigt är han cool & sansad i nya miljöer.
Någon som vill berätta lite mer ingående om hur dom här prova på ritterna brukar gå till? Är det vanligt att det kommer folk som jag, dvs. människor utan någon som helst erfarenhet av tävlingar el. liknande inom någon slags ridsport...
Lite sugen att testa är jag ju .
Kanske inte dom bästa förutsättningarna när man ska rida distans, men vi jobbar på att han ska lugna ner sig med springandet. I övrigt är han cool & sansad i nya miljöer.
Någon som vill berätta lite mer ingående om hur dom här prova på ritterna brukar gå till? Är det vanligt att det kommer folk som jag, dvs. människor utan någon som helst erfarenhet av tävlingar el. liknande inom någon slags ridsport...
Lite sugen att testa är jag ju .