prova på ritt

G

gladia

Hej! Är helt grön på det här med distans ritt men har stora funderingar på att starta i en prova på ritt nu i april. Behöver man ha grönt kort för att start i en pp? Måste man vara medlem i någon distans förening? Mycket tacksam för svar!!

Sv: prova på ritt

Du behöver bara vara medlem i en klubb som är reg. i svenska ridsportförbundet. Annars kvittar det om de e en distansklubb eller ej..
// Sarah

Okej, och något grönt kort behövs ej antar jag.........
:rofl:

Är det lilla sörmlandsritten du ska rida? Ska själv rida den i år också med min 6årige arabkille..
Red den förra året och den är jättebra om man är nybörjare!

Är det verkligen ingen som vet om man behöver grönt kort för att ställa upp i en prova på ritt eller inte??? :confused: :confused: :confused:

PP räknas ju inte som tävling och därför borde man inte behöva ha GK. Men å andra sidan hålls de ju ofta samtidigt som riktiga tävlingsritter och då brode det ju vara ett krav för alla deltagande under dagen att inneha GK eftersom det visar att man vet vilka regler som gäller på tävlingsplatsen.
Men jag ska inte påstå att jag vet vad som gäller.

Prova på ritten här hålls dagen efter den vanliga ritten.

Hej! När det gäller pp så har jag för mig att det är upp till arrangören, så spana in "proppen" eller ta kontakt med arrangörsföreningen.
Lycka till!:D

På Vedemaritten har vi (SKDS) valt att ha PP dagen efter den riktiga tävlingen just för att alla som vill prova på INTE ska behöva ordna grönt kort mm.

gladia skrev:
Är det verkligen ingen som vet om man behöver grönt kort för att ställa upp i en prova på ritt eller inte??? :confused: :confused: :confused:

Det är upp till arrangören att avgöra om du måste ha grönt kort på en PP ritt. Om den går på samma dag som andra ritter, CR och/eller tävlingsklass så måste du ha allt grönt kort och vaccinationer. Ring Vedema.

Oops såg att du redan fått svar här från en medlem i arrangörsklubben.

Hälsning Maja

Senast ändrad av en moderator:

Jag undrar vart jag hittar information om Vedemaritten? Alltså prova på ritten.. Har bara hittat proppen på själva tävlingen..

Får man vara med om man har en 4åring eller är det minst 5år som gäller?

Behöver man en sån där tävlingsbok?

/Distans Nybörjare!

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min 13 åriga connemara ponny får väldigt mycket klåda i svansroten under vintern. Han är en boxvandrare och är ibland lite stressad...
Svar
1
· Visningar
464
Senast: Ponylove
·
Hästvård Hej, har ett litet bekymmer som jag försökt att lösa. Min d-ponny trycker rumpan mot bakbommen när man kör transport så hon får sår...
Svar
9
· Visningar
649
Senast: misswilma
·
Skola & Jobb En kort fråga fråga - Jag behöver läsa matte 3C på distans så snabbt som möjligt, men det måste väl gå att göra detta på annat sätt än...
Svar
4
· Visningar
850
Senast: LovingLife
·
Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
1 513
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar