Protexin pasta - någon med erfarenhet??

S

snofflan

Har en häst som haft diarre ett bra tag nu. Har fått rådet av kliniken på Flyinge att använda Protexin i ca 5 dagar.
Om det inte funkar får de göra en undersökning av hästen.

Undrar bara om det är någon som använts sig utav detta medel? Funkade det på era hästar? I så fall, hur snabbt såg ni resultat?

Jättetacksam för snabba svar!

Protexin är en av magbalanserare, resultatet bör komma inom 1-2 dygn så att förbättring syns. Därefter skall avföringen stabiliseras, fick du inte även rådet att använda typ tarmbalans eller pronutrin etc efter Protexinkuren?

Nej, jag fick inte det rådet, men sen pratade jag bara med en assistent också. Om jag kan få tag i en veterinär där så får jag kanske det... :) Ska prova att ringa i morgon igen.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 006
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 863
Senast: Jamtland
·
Hästvård Hej! Var inne på klinik med min häst, som varit svullen i ett bakben (insidan nedanför has till kota) i ett par dagar, idag. På...
Svar
7
· Visningar
2 244
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 559
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar