protestkissande katt

Kviga

Trådstartare
Jag har en steriliserad honkatt som är 4 år och sen vi började renovera köket för ca 2 veckor sen så har hon protestkissat 4ggr på väggen. Jag pratade med vet. i morse så jag ska lämna in kiss prov för att kolla om det är ngn infektion.
Troligtvis är hon helt frisk, så vad gör man då för att få henne att sluta kissa på väggen? Renoveringen måste göras ju :confused:

/Kviga

Sv: protestkissande katt

Har ni testat Feliway? Det kan funka på katter som känner sig tillfälligt otrygga. Det finns att köpa som en adapter som man sätter in i ett vägguttag och täcker ganska stor yta. Tror det är 50-60kvm eller nått liknande.

Ni kanske kan stänga henne ute från köket så att hon "slipper se det" om det går?

Sv: protestkissande katt

Feliway låter som en bra idé! Ska fixa det imorgon!
Köket ligger mitt i huset så det går tyvärr inte att stänga av. Jag tycker så synd om lilla kisan, att hon inte trivs riktigt!

/Kviga

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
815
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
778
Övr. Katt Idag finns inga ord. Bara tårar och ett oändligt svart mörker. Ensamhet och en brutal och obarmhärtig sorg som sliter i bröstet. Elvis...
Svar
16
· Visningar
2 256
Senast: Eva S
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 903
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar