Status
Stängd för vidare inlägg.
E

Express_Pearl

Ska ev. åka på min första "riktiga" tävling i mars och har tittat på proppen. Men vissa delar begriper jag inte..;)

Det står att bed. är A:0 två faser/A. Hur funkar det? Rider man först grundomgång (fel räknas) sen omhoppning (fel och tid) direkt efter? Stämmer detta? Läste bedömningstråden men blev inte så mycket klokare. Stod dessuom (110/100) efter bedömningen, är det anmälningsavgift kanske? Sen om klassen är 1m är omhoppning 1,10 m då?
Tack för svar/ Nybörjare på tävlingsfronten..;) :D

Sv: Prop

Det är som du skriver bed A:0 två faser är att du först rider en grund omg är du felfri så fortsätter du med omhoppningen direkt efter du gått i mål (glöm inte gå igenom målet efter vet folk som gjort det inte kul) där e det på tid och fel fri som gäller, när det är omhoppning direkt ligger alla hinnder i både grund och omhoppning på samma höjd (om alla hinder förekommer i grund omgen gör inte alla omhopnnings hindrena det kan dom vara 10 cm högre än klassen) (när omhoppningen är efter alla hoppat grunen som man höjer vissa 10 cm)

När det står (110/100) är hur mycket du skall betala gissar att du skall rida avdelning A (inte unghäst det är avd B) så betalar du 110:-
Hoppas du förstår nu och jag hoppas att jag fått med allt du frågade om

Jag tycker de är svårt, jag vet aldrig om jag river eller inte :S

Dommaren brukar säga avbryta om du rivit. Om du är osäker är det ju bara att fortsätta på omhoppning och avbryta om dommaren skulle säga till.
har sett folk som trott att dom rivit och avbrytit efter grunen trotts att dom gått till omhoppning.

Det finns en nålad tråd om de olika bedömningarna svaret fins där så jag låser denna.

MVH
Moderator Tulip

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tävling Ska hopptävla för första gången påriktigt snart och jag har lite frågor och funderingar. Min start är ca kl 09.00, det är första...
Svar
2
· Visningar
829
Senast: cewe
·
Hoppning Nu behöver jag veta, stämmer dessa? I banhoppningstävlingar rids ofta en grundomgång där det gäller att ta sig runt banan felfritt inom...
Svar
2
· Visningar
2 479
Senast: Ewelina02
·
Hoppning Hejhej! Ska ut på min första tävling nu! LD+ och LC. behöver hjälp med bedömningarna! Lätt D+Två faser 382.4.6 (A+A:0) med totalfel...
Svar
2
· Visningar
933
Senast: nattrexx
·
Hoppning Jag vet att detta ska stå i TR, men jag blir inte riktigt klok på det jag läser i TR jämfört med de svar jag får när jag googlar. I TR...
Svar
3
· Visningar
1 010
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka