Projektarbete..

E

evrebellma

Mitt projektarbete nu i 3:an lyder: "Hur blir man en framgångsrik jockey?" Tror jag tagit mig vatten över huvudet lr ngt :crazy:
Letar och letar överallt! Skulle bli jätte glad om ni hade ngt bra och dela med er av eller tipsa mig om ngt?!
Finns ju massa böcker om hur du blir en bättre hopp och dressyrryttare etc.. Men ngt om jockey?! :confused:

Tacksam för allt!

/Isabelle!

Sv: Projektarbete..

Tror inte jag fått klämm på din fråga, är det steg 3 du går eller 3:e året på gymnasiet?
Vägen till att bli framgångsrik jockey är nog inte lätt, det gäller att få bra tränare att rida hos, ha låg vikt utan att behöva banta alltför mycket, men mest så tror jag att det sitter i ryttarens eget huvud.

Förklara gärna din fråga lite närmare, Marie

Ta kontakt med jockeys, via e-mail, både i Sverige och utomlands, sök på galoppförbundet så får du fram endel som har e-mail av de svenska, sedan kan du gå in på www.jockeysroom.com som har länkar till världens bästa jockeys, böcker och videos...

går i 3:an på gymnasiet. hmm, hur ska ja förklara frågan mer?.. Det e ju ganska så svårt för jag tror att "alla" framgångsrika jockeys har gått många olika vägar för att nå toppen. huvudämnet är galoppsport, sedan det ja ska jobba med är då- hur blir man en framgångsrik jockey. det innefattar i princip allt, hästen, Ryttaren(mentalt,fysiskt,psykiskt etc) träning, tävling, jobb, inom/utomlands, olika utbildningsvägar etc!

Hade blivit överlycklig om det hade funnits ngn bok, tex
"Hur du blir en bättre jockey!" :idea:

Japp,ska försöka maila runt lite!

/Isabelle!

Jag har läst två böcker (eller mer häften kanske) om galopp; hur man blir en bra jockey o s v, men jag kommer ju givetvis inte ihåg vad dom hette :mad: . Men författaren heter typ Nadja nånting..., och jag har för mej att hon är jockey, så nån kanske vet vem det kan vara? kolla bibblan (jag hittade dessa böcker på biblioteket efter mycket letande). Jag tyckte dom var jättebra. Ska se om jag hittar dom nästa gång jag är på bibblan (dock inte så ofta...)
Lycka till!!

Förmodligen har du läst något av Nadja Bellander hon är tränare och driver en "skola" där man kan testa att rida löphästar mer typ ridläger tror jag.

bellanders böcker har ja hemma, lånat dem. men ska nog köpa två böcker o en dvd från jockeysrooom. typ självbiografi etc..

/Isabelle

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 729
Senast: mackan
·
Utrustning Har en treåring under inridning och har som säkert många andra det delikata problemet att jag hittar inget vettigt att lägga på hans...
Svar
9
· Visningar
1 734
Senast: oki
·
H
Hästhantering Jag ägnade mitt projektarbete till att träna NH med min medryttarhäst Geronimo. Min handledare ville att jag skulle skriva ihop en liten...
Svar
5
· Visningar
2 240
Senast: anyberg
·
F
  • Låst
Hästmänniskan Hatar är kanske överdrivet, men jag gillar honom verkligen inte. Har haft honom i 3 månader och han trivs i stallet och med...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
39 561
Senast: scizofren
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar