A
avslutat medlemskap
Oftast är det ju så att folk tröttnat på prylarna istället för att dom är "slut", som din husvagn. Jag har inte köpt många helt nya saker i livet, nästan allt har varit begagnat, billigt eller gratis. Igår var jag till sågen och frågade efter 3-4 engångspallar som ska staplas tegel på, "jag lastar dom på kärran innan jag stänger så kan du ta den" sa han och nog hade han lastat allt, han fyllde kärran totalt och det var specialpall av ypperlig kvalitet som hade annorlunda mått, lite större än eur-pall.Intressantaste tråden i år!
Älskar när folk kan tänka utanför ramarna. Själv håller vi på med att ta ner och förstärka ett stalltak med överbrädorna från lastpallar, ner med plåten, på med brädorna som håller exakt rätt mått för takstolarna till och med, och sen upp med plåten igen. Ska göra mig ett nytt köksgolv av pallvirket sen också, kommer bli supersnyggt. Fast en hel del jobb med att dra spik ur brädorna men..
Gillar den det där med din tomt du bestämmer också. Jisses vad folk ska lägga i näsan när man ska göra saker och inte får man en hjälpande hand av dom näsorna heller. Har just nu en husvagn på gården som utannonserades som totalt otjänlig.. Tog lite tid, tyg, rivning och mestadels en väldig massa tvätt och sanering men grunden under all skit var väldigt fin och nu efter nån vecka är den lika fin som 1980 när den byggdes. Där var det många som pratade om vad jag ska ha den skiten till.. Stör dock inte mig att folk vill bli av med "uttjänta" saker.. Har en stor mängd bra saker från det
Den enes sopor den andres skatt heter det ju.