Programridning..

B

Beauty_Boss

Kollade på film idag från i helgen när jag red i ridhuset.. Det såg jättefint ut (i mina ögon alltså, haha :p ) när jag red "vanligt" men när jag red programmen så gick det genast mycket sämre. Inte alls samma bakbensaktivitet och Mkt segare tempo, vad kan det bero på??! Jag måste iaf träna programridning, det vet jag.. men nåt tips? :p

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Programridning..

Det är ju ganska klassiskt.. Även om man tycker att man kan programmet som ett rinnande vatten så rider man inte "som vanligt" när man rider program, för man koncentrerar sig ändå för mycket på just programmet.. Det enda man kan göra är att träna, men ändå inte tjata ut programmet för varken häst eller ryttare.
När man kan programmet och man tränar det, ska man inte vara rädd för att t ex lägga en extra volt eller göra en halt om man känner att man behöver det. Annars är det lätt att det bara rinner på, och att man inte rättar till sina misstag, bara för att man ska följa programmet..

Lycka till! :)

Sv: Programridning..

Smart :p Haha, jo, det ska jag testa, tack för tipsen :D

Liknande trådar

Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 691
Senast: Hedinn
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
4 050
Senast: shia
·
Ridning Jag har ett 7- årigt sto som jag ägt sen hon föddes. Hon har en del åsikter, humör och integritet och testar andra som ska hantera henne...
2
Svar
22
· Visningar
4 844
Senast: Exotizc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2