Professionals Choice - storlekar

Grålly

Trådstartare
Ska beställa Professionals Choice SMB Elite till min häst, och har fundering på storlekar. Såg en storleksguide här någonstans, men är dålig på engelska och har inget måttband hemma :angel:

Är det samma storlek till fram och bak? Och, vilka storlekar motsvarar S, M och L? Min nordis är ca 150 i manke och har Full på senskydden. Vad tror ni skulle passa?

Sv: Professionals Choice - storlekar

Stl heter vad jag minns I II III. Jag har II på frambenen på mitt halvblod som är 165. Han kan ha samma stl på bakbenen, men oftast är dom grövre där.

Jag har SMB Elite till mitt hbl, och jag tog medium på alla då bakskydden är större än framskydden i samma storlek. Tyvärr önskar jag att jag tagit large i stället för dom är lite tajta faktiskt.
Men han har ganska grova ben oxå men har annars full på andra benskydd.
Min häst är 165cm o ganska stor.

å då menar jag large på alla fyra ben

Ja, jag vet inte, stället jag ska beställa ifrån har i alla fall S, M och L storlekar. Nåja, sak samma ;)

Jag får väl prova någon av dem, och sedan skicka tillbaka om det inte går.. Men har din häst Full på andra benskydd?

Jag har dessa skydd till min MINI quarter. Som normalt har ponny/cob på alla sina andra benskydd :o Och han har stl s på dessa eventuellt skulla han kunna ha M också. Så jag skulle tro att du behöver stl L ;)

Har M runtom till min Connemara. Skydden ser olika ut fram och bak (de är märkta : Right Front etc).

Okej, men där jag ska beställa ifrån finns det ett 4-pack, jag hoppas verkligen att jag får med fram- och bakskydd. Jag har skrivit till henne ang. storlekar, så jag ska mäta idag så blir det nog bra. Tack.

Liknande trådar

Utrustning Hej alla glada bukare! :laugh: Jag har tänkt köpa Benskydd Equi-Guard® neoprene från Hö*ks. De är tänkta att ha på unghästen när vi är...
Svar
2
· Visningar
8 790
Senast: Nomina
·
Utrustning Jag funderar på att köpa ett par prestige senskydd då mina gamla från veresus gått sönder. Men vilken stl ska man beställa? I...
Svar
4
· Visningar
1 400
Senast: Elektron
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka