Prof. choice storlekar?

Digbil

Trådstartare
Tänkte investera i ett fyrpack Ven tech elite till min kuse men är lite konfunderad över storlekarna. Han mäter strax under 30 cm runt kotorna (både fram och bak)och enligt Storleksguiden skall han ha XL eller L ??:confused: XL känns på tok för långa då han har tämligen korta skenor. Hur funkar storlekarna?

Senast ändrad:
Sv: Prof. choice storlekar?

Jag har inte mätt min runt kotan, köpte den storlek som rekommenderades av säljaren.
Nämligen M till en quarterhäst.......

Skam att säga har jag inte ens provat dem sen jag köpte dem så jag vet inte om de passar !

Kallblodet i stallet har iaf XL på boots, men jag skulle gissa att hon har L på skydden!
(hon har alltså inga skydd, bara boots ;))

I boots drar han XL men han har stora runda fötter. I "budgetvariant av samma modell (event) drar han L men Prof. choice är ju mer formsydda. Troligtvis ligger han mellan L-XL fram och då är ju XL bättre.

Senast ändrad:

Meh....SMB elite/ven tech finns inte I XL. Det står att det skall finnas men kan inte beställas. SMB III i strl. L verkar passa bättre i storlek. Jag får mäta igen innan jag bestämmer mig.

Liknande trådar

Utrustning Ska beställa Professionals Choice SMB Elite till min häst, och har fundering på storlekar. Såg en storleksguide här någonstans, men är...
Svar
9
· Visningar
2 727
Senast: Grålly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka